"אכזרי בצורה יוצאת דופן": 18 שנות מאסר למורשע בניסיון רצח

עונש כבד נגזר על טספה מריאם אימסאיי, שתקף באכזריות אישה בעזרת לבנת בטון. הנפגעת הפכה לסיעודית וכיום היא במצב של צמח. "הותיר אותה שרועה על הרצפה מדממת והלך לבלות בפאב"

פטיש בבית משפט

בית המשפט המחוזי מרכז גזר היום (ראשון) 18 שנות מאסר על טספה מריאם אימסאיי, שהורשע בניסיון רצח של אישה עמה הייתה לו היכרות מוקדמת, והפיכתה לסיעודית בעקבות התקיפה. על אימסאיי נגזרו בנוסף עונש מאסר על תנאי וכן פיצוי בסך 200 אלף ש"ח.

על פי כתב האישום, אימסאיי פגש את הנאשמת בשנת 2018 בנתניה, ונכנס איתה לאתר בנייה. בשלב מסוים, ומסיבה שאינה ידועה, הוא החליט להביא למותה. לשם כך לקח לידיו לבנת בטון וחבט באמצעותה בראשה ובפניה מספר פעמים. לאחר מכן עזב את המקום מבלי להזעיק עזרה, כאשר הנפגעת חבולה ומדממת וללא יכולת להזעיק עזרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יפה בן דוד מתנגדת להצגת בדיקה שלילית כתנאי לחזרה ללימודים

מוסי רז לסגן השר קארה: "חוצפן, תקרא לחברים שלך פעילי טרור"

בנט: השבנו את ההרתעה – עכשיו נתקן את מה שצריך

הנפגעת נמצאה לאחר מכן על ידי עובר אורח אקראי, הובהלה לבית החולים כשהיא מורדמת ומונשמת, ולאחר מכן נותחה בראשה. כתוצאה ממעשי הנאשם נגרם לנפגעת נזק מוחי קשה מאוד, לצד פציעות ושברים בראשה, והיא הפכה סיעודית.

עם שחרורה מבית החולים הועברה הנפגעת למרכז גריאטרי, שם עברה גמילה ממכשיר הנשמה וחל שיפור במצבה - היא שבה להכרה, זיהתה את בני משפחתה והצליחה לתקשר מעט. בהמשך הועברה הנפגעת למרכז סיעודי אחר, שם עברה דום לב שבעקבותיו הפסיקה הנפגעת לתקשר עם סביבתה, וכיום היא מרותקת למיטתה במצב של "צמח".

הנפגעת היא אם לשניים, שטרם המקרה התגוררה אצל בתה, אשר מונתה לאפוטרופוסית שלה. מאז התקיפה הפסיקה בתה לעבוד על מנת לטפל בה, ולפיכך הומלץ כי בשיקולי הענישה ומתן הפיצויי יילקחו בחשבון לא רק תוצאות האירוע, אלא גם השפעתו על חיי הנפגעת ובתה.

בית המשפט ציין בגזר הדין כי הנאשם "צפה את אפשרות מותה של הנפגעת ואף היה חפץ בכך", ובמסגרת הטיעונים לעונש טענה עו"ד נעמה תור-זאבי כי מעשיו של הנאשם היו "אלימים ואכזריים בצורה יוצאת דופן... הותיר את הנפגעת כשהיא שרועה על הרצפה מדממת, עזב את המקום והלך לבלות בפאב, כאשר רק במקרה היא נמצאה ע"י עובר אורח וחייה ניצלו".