במסווה של מידע על הנגיף: האקרים ניסו לגנוב מידע ופרטי אשראי

חברת הסייבר הישראלית "סייבריזן" חשפה כי פצחנים ניסו להפיל בפח גולשים בכל העולם באמצעות שליחת תוכנות כופר, באמתלה של מידע אמין אודות הקורונה. "מנצלים את הפחד ואת חוסר ידיעת הציבור"

זמן צפייה: 02:22

נגיף הקורונה שהולך ומתפשט בארץ ובעולם מעלה את מפלס החרדה הציבורי הגבוה גם כך - ויחד איתו גם גדל גם הרצון להגיע לכל שביב של מידע בנוגע להתמודדות עם הנגיף. קבוצת חוקרות סייבר מהחברה הישראלית "סייבריזן", חשפה היום (שני) כי גם את הסיטואציה הקשה והמורכבת הזו, יש מי שיודע לנצל באופן ציני למדי.

לפי חשיפת החברה, ישנם האקרים שניסו להפיל בפח גולשים בכל העולם באמצעות שליחת תוכנות כופר, במסווה של מידע אמין אודות הקורונה. ליאור רוכברגר, חוקרת ב"סייברזן", אמרה כי "התוקפים מנצלים את הפחד ואת חוסר ידיעת הציבור בשביל להפיץ נוזקות, שגונבות מידע רגיש ופרטי כרטיסי אשראי ושולחות את זה לתוקף על מנת שהוא יוכל להרוויח מזה".

לכתבות נוספות בנושא:

זהירות, זה מידבק: שלומי ברכה מציג את "שיר הקורונה"

בגלל הקורונה: דיונים דחופים בבתי המשפט יועברו בשיחת וידאו

דחיית תשלומים והקפאת עיקולים: ההקלות עבור מעסיקים ועצמאים

מידע כוזב וקישורים מזוייפים הנשלחים לאנשים על הקורונה
מידע כוזב וקישורים מזוייפים הנשלחים לאנשים על הקורונה | צילום: חדשות 13

השיטה היא שליחת קישורים מזוייפים לשלל מקורות לכאורה אמינים אודות הנגיף, בין היתר מפה שמציגה לכאורה את התפשטות הקורונה בעולם, או לחילופין יישומון להורדה מטעם ארגון הבריאות העולמי, ובו עצות כיצד להתמודד עם הקורונה. בתחילה בסין, מוקד התפשטות הקורונה, ולאט לאט בכל רחבי העולם, באירופה, ארצות הברית – וגם בישראל.

מאז ומתמיד שימשו במצבים לא שגרתיים כמו מלחמה, בחירות וכעת גם מגיפות – כר פורה לתופעות כאלה. במקביל לנגיף הקורונה המתפשט, מתפשטים גם המידע הכוזב בשילוב הווירוסים במרחב הווירטואלי, מגבירים את אפקט החרדה, ופוגעים בניסיונות למגר את הנגיף. כמעט כל אזרח קיבל לאחרונה לפחות הודעה אחת, אם לא יותר, שבה מידע על הקורונה שהתברר כשקרי. הדרך להתמודד עם הבעיה פשוטה - הקפדה יתרה על צריכה והפצה של מידע ממקורות רשמים ואמינים בלבד, וכמו תמיד, ובמיוחד בימים אלה - לחשוב פעמיים לפני כל פעולה.