מסלול המשפחות של מרתון ירושלים: מאות משפחות נרשמו

מרתון ווינר ירושלים ייצא לדרך ביום שישי, 17.3 בסימן 50 שנים לאיחוד העיר. בנוסף למקצים המוכרים, בירושלים מציעים מסלול משפחות מיוחד, כדרך לבילוי ספורטיבי מגבש

מרתון ירושלים

עד כה נרשמו כ- 1,500 משתתפים למסלול שאורכו 1.7 ק"מ. הוא עובר בנקודות ציון ייחודיות לירושלים כמו: קריית הממשלה, הספרייה הלאומית, בנק ישראל ועוד. המקצה יתחיל בצומת בין כנסת ישראל למוזיאון ישראל, לא רחוק ממשכנה החדש של הספרייה הלאומית, שנמצא כעת בשיא בנייתו. משם, תמשכנה המשפחות לרוץ דרך התוואי העתידי של הרכבת הקלה, שצפוי לחבר את קמפוסי האוניברסיטה העברית בהר הצופים ובגבעת רם, ואל עבר רחוב נתנאל לורך, תוך שהמשתתפים יחלפו על יד העבודות של משרד התחבורה ומשרד המשפטים בקרית הממשלה.

רבים מהמשתתפים במסלול המשפחות הם ירושלמיים שאוהבים ומכירים היטב את העיר, לדברי רבים מהם, ברצונם להנחיל את ערכי הספורט לילדיהם ולהיות חלק מהחוויה. שלומית ברדריאן (40), מירושלים, שתיקח חלק במסלול עם ילדיה, מציינת: "אנחנו ירושלמים וחשוב לי להדגיש את ערך הספורט לילדיי. זוהי פעילות משפחתית משותפת שמטרתה להדגיש ערכים טובים".

מרתון ווינר ירושלים

סיימון דדון (45), גם הוא מירושלים, מספר כי מדובר ב"חוויה משפחתית מהנה ומגבשת בנופים המוכרים והאהובים. זו פעם ראשונה שאנחנו משתתפים, והילדים מאוד מתרגשים".

אך לא רק תושבי ירושלים נרשמו למסלול המשפחות, יש מי שמגיע מערים רחוקות, ביניהן: נתניה, גדרה, ירוחם, וזכרון יעקב. חלקם של הישראליים מגיעים לא רק למרתון עצמו, אלא לבילוי הכולל סוף שבוע שלם בעיר. "זו הפעם הרביעית שאנחנו משתתפים, ואנחנו מתכננים סוף שבוע מדהים בירושלים עם כל המשפחה. זו מסורת מדהימה במסלול הכי יפה בעולם. אנחנו משתתפים בהמון מירוצים, וזה המירוץ שאליו כל המשפחה מגיעה, והוא היפה ביותר לדעתי", מציינת גלית לוי (49) תושבת נתניה.

מקצה המשפחות (1.7 ק"מ) יוזנק ביום שישי ה- 17.3 בשעה 10:30 בצומת בין כנסת ישראל למוזיאון ישראל- כיכר המגבית המאוחדת בדרך רופין, כשהוא לכיוון צפון מערב.

מרתון ווינר ירושלים

מלבד מסלול המשפחות, יכלול מרתון ווינר ירושלים מגוון מסלולים מוכרים: מרתון מלא (42.2 ק"מ); חצי מרתון (21.1 ק"מ); 10 ק"מ; 5 ק"מ תחרותי; 5 ק"מ עממי;ומרוץ הקהילות והצדקה הגדול בארץ (800 מ') שבו צפויים להקדיש את ריצתם כ- 6,000 מהרצים לאחת מהעמותות החברתיות השותפות למרתון.

במקביל, המשפחות שתגענה תוכלנה להנות מיוזמה חדשה של עיריית ירושלים הכוללת שורה של הטבות, במסגרת כרטיס מועדון "ירושלמי", מתוך מטרה לקדם את העסקים הירושלמים הממוקמים על מסלול המרתון. במסגרת השת"פ, יינתנו במהלך כל שבוע המרתון הטבות בבתי עסק, בדגש על מזון בריא: שייקים של בריאות, ארוחות בוקר בריאותיות, סלטי בריאות, ארוחות פסטה והטבות נוספות. ההנחות תגענה לעד 70%. שיתוף הפעולה נוצר במטרה לסייע ולעודד עסקים ירושלמיים לקחת חלק בחגיגת מרתון ירושלים ולמשוך לקוחות וקונים לעסקים המקומיים. את פירוט ההטבות ואופן מימושם ניתן למצוא באפליקציה "ירושלמי".

מרתון ווינר ירושלים

ההרשמה למרתון פתוחה עד ה-10/3 בחצות באתר: www.jerusalem-marathon.com