50 שנים לאיחוד העיר: הכירו את בן ה-82 שמתכונן למרתון ווינר ירושלים

חושבים שהמרתון גדול עליכם? הכירו את יצחק ברכה, שמתכוון לרוץ השנה במרתון - בגיל 82

מרתון ירושלים

מרתון ווינר ירושלים הבינ"ל ה-7, שיוזנק ב-17.3, בולט לא רק במסלול הייחודי העובר בין אתרי התיירות ההיסטוריים של הבירה, כי אם גם בסיפוריהם האישיים והמגוונים של המשתתפים בו.  מבין 30,000 הרצים שצפויים לקחת חלק במסלולי המרתון השונים, שיצדיע השנה ל 50 שנים לאיחוד ירושלים, בולטים במיוחד יצחק ברכה, בן ה-82, ומנגד עודד יוחנן, בן ה-8, שמתעתד לרוץ במסגרת מסלול ה-5 ק"מ. האחד חיפאי, השני ירושלמי, הראשון עם ניסיון עשיר של 70 שנות ריצה, השני רק החל להתאהב בספורט – אך שניהם יגיעו למרתון שיחגוג השנה יובל לאיחודה של ירושלים.

יצחק ברכה (82), תושב חיפה, הוא הרץ המבוגר ביותר שייקח חלק במרתון ירושלים.  הוא נשוי באושר כבר 52 שנים לפנינה, ולהם שלושה ילדים, בן ושתי בנות, ושבעה נכדים. "אנחנו משפחה מאוד ספורטיבית, וכולנו עושים פעילות גופנית", סיפר, והוסיף "אני רץ כבר כ-70 שנים, מאז שהייתי ילד. מאז ועד היום זכיתי במאות גביעים, והשתתפתי במגוון מרתונים הנערכים בארץ".

ברכה קורא גם לאוכלוסיית גיל הזהב לבוא לירושלים ולקחת חלק במסלולי הריצה השונים. לדבריו, מעבר להנאה הצרופה – מדובר במתכון לאריכות ימים. "אני מתאמן בחדר כושר על בסיס יומיומי, ורץ במקביל. הפעילות הספורטיבית שומרת על בריאותי, תורמת לאריכות חיים, ומשפרת את מצב הרוח", סיכם.

ברכה עתיד להשתתף במקצה ה-10 ק"מ והוא בחר בו שלא במקרה.  "מסלול המרתון מאוד יפה וייחודי לעומת מרתונים אחרים שנערכים בארץ. מרגש לרוץ בעיר הבירה שלנו, ולעבור באתרים היסטוריים ובעלי משמעות".

מנגד, אחד הרצים הצעירים ביותר שייקחו השנה חלק במרתון הוא עודד יוחנן (8), תושב ירושלים. לדבריו, הכל התחיל בשנה שעברה, כשאחיו הגדול, בן ה-13, החליט לרוץ במרתון . עודד הצטרף אליו, ונדבק בחיידק הריצה, והשנה הם ירוצו יחד, שוב, את מקצה ה- 5 ק"מ במסגרת מרתון ירושלים. אל האחים יוחנן יצטרפו גם האם והאחות הקטנה, שירוצו במסלול המשפחות. "עודד הוא ילד מאוד ספורטיבי, הוא משחק גם טניס וגם כדורסל" מספרת אימו, " הוא מאוד מתחבר למרתון, רוצה לקבל מדלייה וחולצה וחשוב לו להיות חלק מאירוע כל כך גדול ומרכזי בעיר שהוא כל כך אוהב".

מרתון ירושלים

עודד עצמו מציין שלקראת המרתון הוא מרגיש מצוין, אם כי קצת לחוץ, ומוסיף: "אני מתאמן בשיעורי ספורט בבית הספר, וארוץ את המסלול כהכנה לפני המרוץ עצמו. אני מאוד אוהב לרוץ ונהנה מזה". על השאלה מדוע בחר לרוץ דווקא במרתון ירושלים, הוא עונה בפשטות -  "ירושלים היא הבית, והיא עיר יפה".

ב-17/3 יוזנק מרתון ווינר ירושלים הבינלאומי ה-7, בו צפויים לקחת חלק כ- 30,000 רצים מהארץ ומהעולם. במקביל, מדובר גם במרתון הבינ"ל הגדול בישראל. המרתון צפוי להצדיע השנה ל 50 שנים לאיחוד ירושלים.

ההרשמה פתוחה עד ה-10/3 בחצות באתר: www.jerusalem-marathon.com