מרתון ירושלים הבינלאומי: שיא במספר התיירים שיגיעו השנה לבירה

הכנסות צפויות של 14 מיליון ש"ח; 10,000 לינות בבתי מלון והנחות של עד 70% שיציעו עסקים מקומיים: כל המספרים על פסטיבל הריצה הכי שווה בארץ

מרתון ירושלים

למעלה מ 30,000 איש צפויים לקחת חלק במרתון ווינר ירושלים הבינ"ל, אשר ייערך ב 17.3, ויעמוד בסימן הצדעה ל 50 שנות איחודה של ירושלים. בכך הופך מרתון ירושלים ה – 7 לגדול אי פעם. בנוסף, גם מספר התיירים מחו"ל זינק השנה בכ – 50% לעומת אשתקד ובירושלים מעריכים כי לא פחות מ 8,000 תיירים צפויים לבקר בעיר בסוף שבוע של המרתון, למעלה מ – 3,000 מתוכם כבר נרשמו למסלולי הריצה השונים. ההרשמה למרתון תינעל ב 4.3. התיירים הבאים מישראל ומחו"ל צפויים להאיץ את מחזור העסקים בעיר וההערכה היא כי הכנסות המרתון יעמדו השנה על כ – 14 מיליון ₪. בעירייה מציינים כי כספים אלו משמשים לרווחת תושבי העיר ומגיעים, בין השאר, כתוצאה מזינוק במספר הלינות בבתי המלון בעיר, שיעמוד השנה על כ – 10,000. בשש שנות קיומו, הכניס מרתון ירושלים למעלה מ – 60 מיליון ₪ לירושלים - הכנסה ישירה מלינה במלונות, מהגעה למוסדות תרבות, מעלייה במחזור העסקים של בתי עסק ובילוי בעיר ועוד.

מרתון ווינר ירושלים
מרתון ווינר ירושלים

במקביל, הודיעה עיריית ירושלים על יוזמה חדשה, המתקיימת בשיתוף העסקים הירושלמים הממוקמים על מסלול המרתון. במסגרת השת"פ, יינתנו במהלך כל שבוע המרתון הטבות למשתתפים בו בבתי עסק, בדגש על מזון בריא: שייקים של בריאות, ארוחות בוקר בריאותיות, סלטי בריאות, ארוחות פסטה והטבות נוספות. ההנחות תגענה לעד 70%. שיתוף הפעולה נוצר במטרה לסייע ולעודד עסקים ירושלמיים לקחת חלק בחגיגת מרתון ירושלים ולמשוך לקוחות וקונים לעסקים המקומיים. את פירוט ההטבות ניתן למצוא באפליקציה "ירושלמי".

ההרשמה למרתון פתוחה עד ה-10/3 בחצות באתר: www.jerusalem-marathon.com