הושק מרתון ווינר ירושלים - "מצדיעים ל-50 שנות איחוד העיר"

מרתון ירושלים

מרתון ווינר ירושלים הבינ"ל, שיתקיים ב 17.3, צפוי להיות הגדול ביותר שידעה הבירה עם למעלה מ – 30,000 רצים. השנה חל זינוק של למעלה מ – 50% במספר התיירים מחו"ל הצפויים לקחת חלק במקצים השונים – לשיא של כל הזמנים. אל אירוע ההשקה, שנערך במתחם "עולמיא", אשר צופה אל נופה הקסום של העיר העתיקה, הגיעה שורה ארוכה של מכובדים ובהם: ראש העיר ירושלים, ניר ברקת; המדליסט האולימפי הג'ודוקא, אורי ששון, שהנחה את האירוע; מנהל אגף הספורט בעיריית ירושלים והשוער המיתולוגי, איציק קורנפיין; מנכ"ל טוטו ווינר, איציק לארי; סמנכ"ל ניו באלאנס ישראל, קובי ויצמן; ורבים נוספים.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, פתח את אירוע השקת המרתון והתייחס לאירוע שהפך למפגן תמיכה בינלאומי: "הרכבת האווירית הצפויה להגיע לבירה היא הבעת האמון הטובה ביותר בירושלים ובמדינת ישראל. אנו עדים לשיא של כל הזמנים בהתעניינות העולם במרתון והדבר מרגש במיוחד שכן השנה אנו מצדיעים ל 50 שנות איחוד העיר. בחרנו להשיק את המרתון בטיילת ארמון הנציב, בה הכה הטרור לאחרונה, כי זו התשובה הטובה ביותר למבקשים לפגוע בשגרת חיינו – למעלה מ 30,000 רצים, יותר מבכל שנה אחרת, וזינוק של יותר מ 50% במספר הרצים מחו"ל. זה הוא הניצחון הגדול ביותר שלנו. מרתון ווינר ירושלים הפך לאירוע ספורטיבי בינ"ל מהשורה הראשונה, שמכניס מיליוני שקלים לטובת העסקים המקומיים ולרווחת תושבי העיר וששם את ירושלים על ראש שמחת העולם".

מרתון ווינר ירושלים

במהלך האירוע עדכנו מארגניו כי המרתון השנה צפוי להכניס לעיר ירושלים כ-14 מיליון שקלים, יותר מבכל שנה אחרת. הכסף יגיע מלינת תיירים בבתי מלון ברחבי הבירה ומעלייה במחזור העסקים של מסעדות ושל עסקים מקומיים, כפועל יוצא משהותם של עשרות האלפים בירושלים. עיריית ירושלים הודיעה, במקביל, כי יזמה שיתוף פעולה עם עסקים ירושלמים הממוקמים לאורכו של מסלול המרתון ושבמסגרתו יזכו משתתפי המקצים השונים להנחות של עד 70% - בעיקר על אוכל בריא ותפריטים ספורטיביים.

מנכ"ל טוטו ווינר, איציק לארי, חשף במהלך מסיבת העיתונאים את חולצת המרתון הרשמית וחברת ניו באלאנס חשפה את נעלי הריצה הרשמיות. הג'ודוקא האולימפי, אורי ששון, שייקח חלק במסלול הצדקה של המרתון, אשר במסגרתו מקדישים המשתתפים את ריצתם לעמותות חברתיות – סיכם – "בשנה האחרונה נרתמתי לעזרת ארגון 'שלווה' ושמחתי לתרום את חליפת הג'ודו מהמשחקים האולימפיים שלי כדי לעזור לאלה הזקוקים וראויים לתמיכת הקהילה ומעוניינים להיות חלק ממנה. אני מזמין אתכם לקחת חלק במרתון ירושלים, במרוץ הקהילות ובמעורבות חברתית".

מרתון ווינר ירושלים

ההרשמה למרתון פתוחה עד ה-10/3 בחצות באתר: www.jerusalem-marathon.com