ירושלים חוגגת 50 - אלכסנדר חוגג 100... מרתונים!

תאמינו או לא, אלכסנדר מצקביץ' האוקראיני ירוץ את המרתון ה-100 שלו בירושלים. רזומה לא רע היינו אומרים. אז ביקשנו ממנו לתת לנו כמה עצות למשתתפי המרתון

זמן צפייה: 05:38

נתחיל בקלישאה – Just Do It!

גילוי נאות: מעולם לא אהבתי ספורט. אפילו במשחקים לא הייתי צופה. אם הייתם אומרים לי לפני 20 שנה שאגיע לירושלים לרוץ את המרתון ה-100 שלי, כנראה שהייתי צוחק בקול רם וחוזר להמבורגר שלי. אז איך הכל התחיל? ב-96 גרתי בניו יורק וצפיתי במרתון מהצד. זה עשה לי משהו. הדהים אותי לראות מגוון גדול כל כך של אנשים, שמנים ורזים, מבוגרים בצעירים, ששמים הכל בצד ופשוט יוצאים לריצה. ואז זה היכה בי: אם הם יכולים – גם אני יכול!

Pain Is Temporary, Pride Is Forever

ריצת מרתון אפשר לתאר במילה אחת בלבד: כואב! לא משנה כמה אתה מתאמן, שום דבר לא מכין אותך לריצה של 42 ק"מ. אני לא אשכח לעולם את היום שאחרי המרתון הראשון, שקמתי באיטיות מהמיטה והרגשתי כל איבר ואיבר בגוף שלי. אבל למרות הכאבים, הרגשתי כל כך גאה ומסופק וידעתי שזהו -  נדבקתי בחיידק המרתונים!

מרתון ירושלים

בגדים זה כל כך אוברייטד!

בדרך כלל אני רץ בלי חולצה. ויתרתי עליה כבר לפני כמה שנים. לגברים שביניכם – אני מציע לנסות ולעשות אותו הדבר. לא תאמינו איזו חוויה משחררת זו, כלומר... אם מזג האוויר מאפשר זאת.

אאוטפיט זוהר ואקססוריז זה חלק מהשואו ומוסיף לחוויה של הרבה מאוד ספורטאים, אבל לא שלי (וגם לא של אשתי)

מרתון ירושלים

מירוץ מירוץ – אבל באנו ליהנות

אומרים שהכי טוב להכיר מקומות חדשים דרך הרגליים. אני תמיד מזכיר את זה לעצמי, במיוחד במהלך ריצות ארוכות. כשאני רץ המחשבות נודדות בקצב מטורף, ולא תמיד יוצא ליהנות מהלוקיישן. אז כדי לחזור למציאות ולתהחבר, אני מרשה לעצמי קצת להרפות: להאט בשביל תמונה יפה למזכרת, לחלק כיפים למעודדים או אפילו לעצור לשתי דקות ולהביט סביב.

כך יצא שבמרתון מרקש ניהלתי שיחת נפש עם גמלים :)

מרתון ירושלים
dfdf

Don't Worry Be Happy

מעשה שהיה כך היה: את המרתון ה-50 שלי רצתי ביפן, בעיירה קטנטנה בשם בקאיו. הייתי הזר היחיד שם. תוך כדי הריצה שמתי לב שכל הרצים היפנים סביבי נראים ממש סובלים. אני לא שחקן, רחוק מזה. אבל אני מאמין שבמהלך ריצת מרתון  -  העמדת פנים עוזרת להתמודד עם העומס. לכן אני תמיד מקפיד לחייך לכל אורך הריצה.

אגב, יש לזה יתרון נוסף  - כששרירי הלחיים תפוסים אחרי שחייכת ברציפות 4 שעות או יותר, מי בכלל זוכר שכואב לך כל הגוף?

מרתון ירושלים

Jerusalem Here I Am

לפני שנה בדיוק רצתי את המרתון ה-91 שלי והצבתי לעצמי יעד שאפתני – לרוץ את המרתון ה-100 שלי בעיר ירושלים!

זה הכניס אותי למרתון משל עצמי – להספיק ולבצע כמה שיותר מרתונים בין לבין כדי לעמוד ביעד. אני מאוד שמח שהצלחתי לעמוד ביעד הזה. שמעתי רק דברים טובים על המרתון ועל העיר: נופים עוצרי נשימה, גיוון אנושי והאוויר, אוי האוויר.

אז.. רואים אתכם על קו הזינוק?

מרתון ירושלים

* מרתון ווינר ירושלים יתקיים ב-17.3. לפרטים והרשמה היכנסו:

www.jerusalem-marathon.co.il