התפרצות נוספת ב"משען": דיירת ושני עובדים נדבקו בנגיף

מהנהלת הדיור המוגן שבבאר שבע נמסר כי קשישה המתגוררת במקום, עובד נקיון ועובד תחזוקה נבדקו והתגלו כחיוביים. בשל כך הוחלט כי כל דיירי הבית ייכנסו לבידוד עד השלמת החקירה האפידמיולוגית

זמן צפייה: 01:20

הקורונה מגיעה שוב לדיור המוגן בבאר שבע: הנהלת "משען" הודיעה אחר הצהריים (שישי) כי דיירת, עובדת ניקיון ועובד תחזורה נמצאו חיוביים לקורונה. עוד נמסר מההנהלה כי בשל כך כל דיירי הבית יוכנסו לבידוד לפחות עד השלמת החקירה האפידמיולוגית של המאובחנים.

בנוסך אמרו בהנהלת הדיור המוגן, כי הבדיקות נערכו שלשום ביוזמת מנהל המקום, הראל פורטנוי, שבעצמו נכנס לבידוד לאחר ששהה בסמוך לעובד האחזקה שאובחן חיובי. "תגברנו את צוות הבית ונבצע חיטוי", נמסר, "ביקשנו גם לבצע בדיקה חוזרת לכלל המבודדים ולקבל  בהקדם את כל תוצאות הבדיקות שנערכו שלשום".

שמו של הדיור המוגן "משען" בבאר שבע עלה לכותרות במהלך גל התחלואה הראשון לאחר שרבים במקום נמצאו חיוביים לנגיף, ו-14 דיירים מתו ממנו. בחודש אפריל האחרון אף פורסם בחדשות 13 כי המשטרה פתחה בחקירה נגד הרשת בגין הזנחת קשישים חסרי ישע, לאחר שמשפחות הדיירים בבית האבות בבאר שבע הגישו תלונה נגד הרשת.

התפרצות מחודשת. בית האבות ''משען'' בבאר שבע | צילום: חדשות 13

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 1,819 ישראלים אובחנו אתמול נשאי קורונה. בכך, עלה מניין המקרים המאומתים ל-46,546, מהם 25,636 עדיין נשאים של הנגיף. אתמול בוצעו כמעט 27 אלף בדיקות, מהן 6.7% היו חיוביות - זהה לשיעור הבדיקות החיוביות של יום רביעי. 20,523 בני אדם החלימו מהנגיף.

213 מהחולים במצב קשה, מהם 58 מונשמים. 120 חולים במצב בינוני. מניין המתים מהמגפה עלה ל-387. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי מניין הנשאים הפעילים בבני ברק עקף את המספר בתל אביב וכי בביתר עילית, עיר של כ-60 אלף תושביםף יש יותר מ-830 נשאים פעילים - מקום חמישי בארץ.