רה"מ בנימין נתניהו: "ברגותי פרלמנטר כמו שאסד רופא ילדים"

רה"מ נתניהו מתח ביקורת על ה"ניו יורק טיימס" בעקבות פרסום מאמרו של המחבל מרואן ברגותי. "לקרוא לו 'מנהיג פוליטי' זה כמו לכנות את אסד 'רופא ילדים'", אמר נתניהו

בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד
בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד | צילום: פלאש 90, מרים אלסטר

אחרי שה"ניו יורק טיימס" פרסם הבוקר (שלישי) הודעת הבהרה בנוגע למאמרו של המחבל מרואן ברגותי, ראש הממשלה נתניהו מתח ביקורת נגד המאמר ואף טען כי ההבהרה באה בעקבות התערבות ישראלית. "לכנות את ברגותי כ'פרלמנטר ומנהיג' זה כמו לקרוא לאסד 'רופא ילדים'", אמר נתניהו.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

"קראתי שלשום מאמר בעיתון 'ניו-יורק טיימס' שמציג את רב-המחבלים ברגותי כ'פרלמנטר ומנהיג'", סיפר נתניהו במהלך חגיגות המימונה בהן השתתף בדימונה. "העיתון חזר בו כי אנחנו הערנו להם. זה כמו לקרוא לאסד 'רופא ילדים'. אלה מרצחים, אלה טרוריסטים, ואנחנו לעולם לא מאבדים את הבהירות שלנו, כי אנחנו בצד הצודק. אנחנו בצד המוסרי - והם בצד הלא צודק ובצד הלא מוסרי".

מרואן ברגותי. ארכיון
מרואן ברגותי. ארכיון | צילום: פלאש 90

נתניהו הוסיף: "הבהירות המוסרית הזאת, הנכונות להגן על הארץ שלנו, הנכונות להילחם באלה שבאים להכחיד אותנו, זה אחד מהכוחות הגדולים שלנו, לצד אהבת ישראל".

"אחראי לרצח ישראלים"

ה"ניו יורק טיימס" פרסם הבוקר הבהרה למאמר הדעה של מרואן ברגותי בה נכתב כי בכיר הפת"ח, הכלוא בישראל ועומד מאחורי שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים, הוא טרוריסט ורוצח מורשע. "המאמר מסביר את עונש המאסר של הכותב, אולם כשל במתן הקשר מספק על ידי הצגת העבירות בהן הורשע", כתבו העורכים. "מדובר בחמישה תיקי רצח וחברות בארגון טרור. מר ברגותי לא סיפק הגנה למעשים במשפטו, וסירב להכיר בסמכות ובלגיטימיות של בית המשפט הישראלי".

''רופא ילדים''. בשאר אסד
''רופא ילדים''. בשאר אסד | צילום: SKY NEWS

בפוסט שעלה אתמול בעמוד הפייסבוק של מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) האשים המתאם - האלוף יואב (פולי) מרדכי את העיתון האמריקני בהשמטת היותו של ברגותי רוצח ומחבל: "לפי העיתון האמריקני, מרואן הוא מנהיג פלסטיני וחבר פרלמנט, אולם משום מה עורכי העיתון שכחו לציין כי הוא אחראי באופן ישיר לרציחתם של ישראלים רבים כאשר פיקד על ארגון הטרור "גדודי חללי אלאקצא" במהלך האינתיפאדה השנייה".

"מוטב היה לציין בסוף המאמר כי ב-2004 הוא הורשע, לאחר משפט הוגן וללא שיקולים פוליטיים, ברצח וביצוע פעולות טרור ועל כן נידון לעונש של חמישה מאסרי עולם בכלא ו-40 שנות מאסר. מרוואן הוא רוצח וטרוריסט", סיכם מרדכי. גם במשרד החוץ ציינו בתגובה למאמר כי "האסירים הפלסטינים אינם אסירים פוליטיים. הם רוצחים ומחבלים מורשעים. הם נשפטו כדין ומקבלים תנאים בהתאם לדין הבינלאומי".

ברגותי כתב במאמר, שהתפרסם בעולם ועורר הדים, כי "העברתי את 15 השנים האחרונות בכלא הישראלי, והייתי גם עד וגם קורבן של שיטת המעצרים הלא חוקית של ישראל כמו גם היחס הגרוע שלה לאסירים פלסטינים - אחרי שניסיתי את כל האפשרויות האחרות, הבנתי שאין דרך אחרת להילחם בהתעללויות הללו מלבד שביתת רעב".