מכבי תל אביב יוצאת לגרמניה - ותנסה להישאר בצמרת היורוליג

הצהובים יתארחו אצל באיירן מינכן ויקוו לא למעוד, כדי לשפר עמדות לקראת הקרב נגד ריאל מדריד בשבוע הבא. זוסמן ייעדר, אך דורסי והאנטר ינסו לחפות על חסרונו בהגנה • כדור מהצד

זמן צפייה: 10:23

מכבי תל אביב תתארח הערב (חמישי) בגרמניה אצל באיירן מינכן, בניסיון להמשיך את המומנטום שבו היא נמצאת, לאחר שני ניצחונות הבית הגדולים על ברצלונה ומילאנו בשבוע שעבר. לרשימת הפציעות הארוכה ממילא, התווסף לאחרונה שם נוסף, וכעת הצהובים יחסרו גם את יובל זוסמן, ששבר את אצבעו בתחילת השבוע, וייעדר לפחות חודש. גם הרכש החדש, אמארה סטודמאייר, לא ישחק הערב.

הגרמנים, שממוקמים אחרונים ביורוליג, מציגים עונה מאכזבת מאוד ואינם מצליחים להתאושש מהעזיבה של כוכב הקבוצה אשתקד, דרק ויליאמס. אולם, הצהובים לא יכולים להיות שאננים, כיוון שלמרות רצף ששת ההפסדים, היכולת שבאיירן מציגה בבית טובה בהרבה מזו שהיא מציגה בחוץ. באולמם הביתי רשמו הגרמנים חמישה מששת הניצחונות שלהם, כאשר בין היתר גברו על ריאל מדריד, מילאנו ואולימפיאקוס.

לעוד כתבות בנושא:

מכבי תל אביב מארחת את מילאנו בהיכל – ומחפשת נקמה

ביתי הוא מבצרי: מכבי ת"א תנסה לנצח בהיכל את ברצלונה החזקה

הכוכבים חוזרים לסגל: מכבי תל אביב תשוב למסלול הניצחונות?

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב בכדורסל
סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: שאטרסטוק

את הנהגת באיירן בצבע מוביל השנה גרג מונרו, אחת ההחתמות הנוצצות של הקיץ, שמעמיד ממוצעים של 12.7 נקודות ו-6.7 ריבאונדים, בדרך ל-16.3 נקודות מדד (מוביל את הקבוצה בשלוש הקטגוריות). הפורוורד ולדימיר לוצ'יץ' (עדיין בספק למשחק) מוסיף ורסטיליות רבה עם כמעט 12 נקודות באחוזים פנטסטיים וגם דנילו ברטל מהווה סכנה לצהובים, ועשוי להקשות על שחקני הפנים של מכבי.

מצבת הגארדים של הקבוצה ממינכן מאיימת הרבה פחות. לו מאודו אומנם יכול לגרום ללא מעט נזק, וקולע באחוזים די טובים, אבל פטרי קופונן וניאהד דדוביץ' (גם הוא בספק) מתקשים לתפקד תחת הגנה לוחצת, והתפוקה שלהם אינה יציבה. חסרונו של זוסמן בהחלט יקל עליהם, אך גם דורסי ובראיינט שומרים ברמה גבוהה.

מנגד, ספרופולוס יגיע למשחק כשהוא מעודד מאוד מהיכולת שהציגה קבוצתו בשבוע האחרון, בעיקר בהגנה. קלויארו, שכבר היה עם יותר מרגל וחצי מחוץ למכבי ורק מכת הפציעות החזירה אותו לסגל, הוכיח שהוא מסוגל לשמור על כל שחקן בעמדות 4-3, כך שהוא יופקד ככל הנראה על שמירת לוצ'יץ' דקות ארוכות. האנטר המשיך להראות את השליטה שלו בצבע, והוא בהחלט מסוגל להתמודד עם המאצ' אפ הקשה של מונרו, ואפילו ווילבקין ואבדיה מקשים על יריביהם יותר מבעבר.

Jkldfgh
אותלו האנטר, מכבי תל אביב | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

גם בהתקפה יש סימנים חיוביים. העובדה שווילבקין השנה הוא אחד הקלעים הטובים ביבשת אינה חדשה, אך נראה שלאחרונה גם דורסי נכנס לקצב, דבר שמכבי זקוקה לו נואשות, כיוון שעד כה בדקות שווילבקין לא היה על הפרקט, היא התקשתה לייצר נקודות. גם ג'ייק כהן מפגין יותר ביטחון לקחת זריקות בדקות שהוא מקבל, ואבדיה סוף סוף מראה מעט יכולת גם ברמות הגבוהות.

אולם, עדיין נותרו כמה סימני שאלה מדאיגים, שעלולים גם לגרום להפסדים בלתי צפויים. ג'קסון, בעבר שחקן מפתח בצסק"א, נראה חסר ביטחון בצורה קיצונית, ומסרב לקחת זריקות פנויות לחלוטין. ריינולדס עדיין מציג דקות של חוסר חיבור מוחלט שרק גורמות נזק, לצד דקות טובות ואייסי מאכזב, ובעיקר גורם לאוהדים הצהובים לקוות שבלאק יחזור מהר.

אם הצהובים רוצים להישאר בתמונת הביתיות בהצלבה, אסור להם בשום אופן להפסיד את המשחק הזה. סיום העונה הסדירה בין ארבעת הראשונות הוא המשימה העיקרית של ספרופולוס, ולשם כך עליו להחדיר בשחקניו מתח לקראת המשחק, ולהוציא מהם את שיא היכולת.