"MRI לרכב": החברה הישראלית שפיתחה מערכת לאיתור פגמים במכונית

הטכנולוגיה החדשה שהמציאה חברת UVeye עוררה עניין בקרב יצרניות הרכב בעולם, ושתי הענקיות וולוו וטויוטה הודיעו כי ישקיעו בה 31 מיליון דולרים. "הרכב הוא מחשב אחד גדול – בזה ישראל מתמחה"

זמן צפייה: 07:41

חברת  UVeyeפיתחה מערכת מתוחכמת המצליחה לזהות פגמים ותקלות בכלי רכב, שעין אנושית מתקשה לאתר. "כל מה שצריך לעשות זה פשוט לנסוע דרך המערכת ואנחנו בעצם מבצעים ממש כמו מבצעים MRI לרכבים", אמר אמיר חבר, מנכ"ל ומייסד UVeye.

היום (שני) הודיעו שתיים מיצרניות הרכב הגדולות בעולם, וולוו וטויוטה, יחד עם גופים נוספים, כי הן ישקיעו 31 מיליון דולרים בחברה הישראלית, ויטמיעו את הטכנולוגיה שלה במפעלים, בסוכנויות הרכב שלהן ובמגרשי רכבים יד שנייה. חברות הרכב סקודה ומרצדס כבר משתמשות בה גם כן.

הטכנולוגיה של חברת UVeye
הטכנולוגיה של חברת UVeye | צילום: חדשות 13

"בסופו של דבר במכון בדיקה בן אדם הוא שבודק את הרכבים ויש בעצם תקלות נסתרות או פגיעות נסתרות שהוא לא יכול לגלות אותן, שזה העקב אכילס של בדיקת מכון כיום", הסביר אבי מויאל, המשנה למנכ"ל בחברת "טריידמוביל", את היתרונות של המערכת.

בשנים האחרונות התמקמה ישראל בצמרת העולמית בכל הקשור לטכנולוגיות רכב חדשניות וענקיות הרכב מסתערות על חברות ישראליות. ארז גולד, מנהל ענף "אוטומוטיב", מכון הייצוא: "יש את ההסבר שהרבה מאוד בא מהצבא ואכן יש טכנולוגיות, למשל טכנולוגיות של חיישנים לרכב. מצד שני יש את המוח הישראלי. עם כל הצניעות, יש לנו מוח. לא היה ייצור רכב פה למעט פה ושם מפעלים שיש אותם. אז היום אנחנו יודעים לזהות שכל הרכב הוא מחשב אחד גדול – בזה ישראל מתמחה, ולכן כולם פה".

כ-550 חברות טכנולוגיות רכב פועלות היום בישראל, כמעט בכל חודש אחת מהן חותמת על עסקה עם אחת מיצרניות הרכב בעולם. מתחילת השנה גויסו 400 מיליון דולר ורוב יצרניות הרכב כבר מושקעות בישראל. ככל הנראה זה רק עניין של זמן עד האקזיט הגדול הבא שיצא מישראל, ואף אחד לא יופתע אם הוא יהיה בתחום הרכב.