מהומה בהופעה המופרדת בעפולה; דרעי: "מי שניסה לכפות - הפסיד"

שר הפנים נאם בהופעת הזמר החרדי, שהתקיימה בהפרדה חרף המחאות, והצהיר: "ניסו לגרום לפרובוקציה - מברך את השופט על החלטתו". רון קובי הגיע למקום ופונה בחסות כוחות יס"מ, ברקע צעקות וקללות

זמן צפייה: 01:01

שר הפנים, אריה דרעי, נשא דברים הערב (רביעי) בהופעת הזמר החרדי מוטי שטיינמץ, שהתקיימה בהפרדה בפארק הציבורי בעפולה. "השכל הישר ניצח. מי שניסה להכתיב לנו אורח חיים - הפסיד היום. אני מברך היום את השופט האמיץ שהחזיר את הכבוד והשכל הישר". להופעה הגיעו כ-2,500 בני אדם - פחות מהכמות המשוערת, ונוכחות כבדה של כוחות ביטחון מורגשת במקום. זאת, בשל החשש מהפגנות, בעקבות פוסטים שהועלו ברשתות החברתיות.

במהלך נאומו תקף השר את שדולת הנשים, שהגישה עתירה לאיסור קיום האירוע בהפרדה: "אני שואל את הנשים והגברים שבאו לכאן – האם מישהו כפה עליהם? שתשמע שדולת הנשים, נשים שמייצגות בקושי את עצמן, וממומנות על ידי הקרן החדשה לישראל, את קולות השמחה פה. כל המטרה של אותה עתירה היא רק לגרום לפרובוקציה. היה שווה כל הרעש הזה כדי שעם ישראל יידע להוקיר את ראש עיריית עפולה על ההגינות שלו".

עוד בחדשות 13:

סערת ההפרדה בעפולה: ביהמ"ש קבע – העירייה תחליט על אופי המופע

היועמ"ש: "התנגדות ביהמ"ש לקיים אירוע הפרדה בעפולה – סבירה"

שקד על איסור הפרדה מגדרית באירוע בעפולה: "התנשאות חילונית"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190814-2046' autoplay='0' credit='' desc='אריה דרעי באירוע בעפולה' kid='1_i3zjydka' duration='67'']

ראש עיריית טבריה ויו"ר הימין החילוני, רון קובי, הגיע אף הוא לאירוע - ועורר מהומה בקהל. לאחר זמן קצר עזב את המקום בחסות כוחות יס"מ, לרקע צעקות וקללות. "זה אירוע פוליטי. היה לי חשוב לבוא כי אני חושב שחשוב שאראה גם את מה שקורה בציבור החרדי", סיפר קובי לחדשות 13. "אני לא נגדם - אני חושב שמגיע להם, אבל חשוב לי להעביר פה מסר אחד – שכמו שהם רוצים הפרדה, אנחנו רוצים אוטובוסים בשבת. זה 'חיה ותן לחיות' בשני הכיוונים".

במשטרה התייחסו להגעת קובי לאירוע: "נבחר ציבור אשר נכנס למתחם מתוך כוונה ליצר פרובוקציה הורחק על ידי שוטרי משטרת ישראל, שנערכו במקום מבעוד מועד, וזאת לאחר שהופעתו במקום הביאה לתגובות מהקהל ועלה חשש להידרדרות לאלימות ולפגיעה בשלום הציבור".

בתוך כך, נדחה הדיון בעתירת שדולת הנשים, שהוגשה נגד החלטת בית המשפט. מדובר בדיון שתוצאותיו תיאורטיות, היות שהוא יחל בשעה 21:30 - כשעה לאחר תחילת המופע.

ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) התייחס להחלטת בית המשפט בנצרת: "רוצה לברך את אריה דרעי שהפך היום לבנימין זאב הרצל של מדינת ההלכה. היום בערב כשינאם את נאום הניצחון שלו, שיגיד 'בעפולה ייסדתי את מדינת ההלכה'. מי שנכח היום בבית המשפט יכל לראות ראש עיר חילוני מפוחד".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190814-2058' autoplay='0' credit='' desc='רון קובי באירוע בעפולה' kid='1_5p00zfar' duration='56'']

מוקדם יותר היום, כאמור, קבע בית המשפט המחוזי בנצרת כי הופעת הזמר החרדי מוטי שטיינמץ בעיר תתקיים בהתאם להחלטת העירייה. בכך, ביטל את הפסיקה הקודמת - שאסרה על קיום האירוע בהפרדה מגדרית. בהתאם לכך, העירייה הכריעה כי האירוע יתקיים בהפרדה, אך יכלול מתחם מעורב שבו יוצבו מסכי ענק שיקרינו את המופע. שדולת הנשים, כאמור, עתרה לבג"ץ על ההחלטה.

עיריית עפולה התייחסה להחלטה: "לאחר דיון שאותו קיים ראש העיר אבי אלקבץ וגורמי המקצוע, הוחלט כי האירוע יתקיים בהפרדה על פי המלצת השופט. ראש העיר אבי אלקבץ מודה לכל השותפים למאבק, בהם השר אריה דרעי וח"כ משה ארבל, וחוזר על עמדתו כי למגזר החרדי מגיע להנות מאירוע תרבותי על פי אמונתו. אלקבץ הוסיף כי הוא קורא לכולם לנהוג בסובלנות וסבלנות ולהרבות באהבת חינם איש לרעהו".