מחקר חדש מגלה: נשים עובדות טוב יותר כשהטמפרטורה בחדר גבוהה

הקרב על המזגן: בכל משרד ומקום עבודה נדמה שיש ויכוח עתיק אחד שמצליח תמיד להלהיט את האווירה, או לצנן אותה - כמה קר צריך להיות? חוקרים גילו כי לסוגיית המזגן יש גם פן כלכלי

זמן צפייה: 03:03

בכל משרד ובכל מקום עבודה ניטש ויכוח עתיק אחד שמצליח תמיד להלהיט את האווירה, או לצנן אותה - מה תהיה הטמפרטורה בחדר? הקרב בין המינים על טמפרטורת החדר קיים כנראה מאז המצאת המזגן, כשלרוב, נשים מבקשות להעלות את הטמפרטורה ואילו גברים מעדיפים להורידה.

אם עד היום חשבנו שמדובר בסך הכל בעניין של נוחות או העדפה אישית, מחקר חדש מציע הסבר לתופעה – והוא עשוי בהחלט לשנות את החיים של כולנו. מהמחקר, שנערך על ידי חוקרים מארה"ב וגרמניה, עולה כי לטמפרטורת המשרד השפעה של ממש על ביצועי היושבים בו. כדי לבחון את הסוגייה ערכו החוקרים ניסוי בקרב כ-500 סטודנטים וסטודנטיות שהתבקשו לעבור שורת מבחנים מילוליים ומתמטיים בכמה שלבים, כשבכל שלב הועלתה הטמפרטורה.

החוקרים גילו שהפריון בעבודה של נשים עולה כאשר טמפרטורת המזגן גבוהה יותר, אך גברים מתפקדים טוב יותר כאשר המזגן מכוון לטמפרטורה נמוכה בהרבה. התוצאות מוכיחות שהקרב על שלט המזגן הוא לא עוד קרב קטן וקטנוני בין המינים, עכשיו, כשמתברר שלטמפרטורה יש חשיבות כלכלית, ייתכן שהשינוי לקראת משרדים חמימים יותר קרוב מתמיד.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הצעת חוק באלבמה: עד 99 שנות מאסר לנשים שמבצעות הפלות
"יום אפל": אלבמה העבירה החוק המחמיר ביותר נגד הפלות בארה"ב

נוסעת בפראות ופוגעת ברכבים: תיעוד מרדף אחר נהגת קרוואן שתויה

הקרב על המזגן
הקרב על המזגן | צילום: החדשות 13