צופית גרנט משתפת: "אבא שלי נותק ממני בגיל 5 ומעולם לא שב למלא את תפקידו"

לקראת פרק פתיחת העונה של "אבודים", עונה שבה החיפוש של צופית מוביל אותה למשפחה שלה, צופית בחרה לשתף בתחושות שלה לקראת השידור - ובדרך שבה אביה השתלב בסיפור: "בשום תרחיש לא דמיינתי שזה יקרה"

זמן צפייה: 00:53

הערב (ראשון) תעלה ברשת 13 העונה החדשה של "אבודים". במהלך העונה, לראשונה בתולדות התוכנית, החיפוש של צופית גרנט מוביל אותה למשפחה שלה. לקראת עליית העונה צופית בחרה לשתף את הקוראים בתחושות שליוו אותה.

כתבות נוספות:

הטקסט המלא של צופית גרנט:

"13 שנים שאני מובילה את 'אבודים' – סדרה דוקומנטרית שהפכה למפעל חיי. בכל עונה אני יוצאת למסעות חוצי יבשות וגבולות בחיפוש, אחר אמא אבודה באתיופיה, ילדים שנחטפו במרוקו, הורים צוענים בבולגריה, אמא מוכה שנמלטה לפרו, גבר שנטש את אשתו העגונה ושלוש בנותיו בארגנטינה, ואבות רבים שנטשו את משפחותיהם. בכל אחד מהמפגשים הללו, אני מוצאת את עצמי נוגעת לא רק בסיפוריהם הכואבים של אחרים, אלא גם בכאב האישי שלי שמתחיל בגיל חמש, או מאז משפחתי התפרקה ואבי – שהיה אהבת חיי – נותק ממני ברמת האחריות כלפיי ומעולם לא שב למלא את תפקידו כאבא".

"אני זוכרת שנים של בכי וגעגועים אדירים לאבא שלי, וניסיונות להפוך כל גבר שנקרה בדרכי לאבא. עם השנים, הכאב היה כה עז, עד שהדחקתי אותו עמוק בתוכי. גם כשהיינו בקשר לסירוגין, הוא בנה לעצמו משפחה חדשה ונהדרת, מבלי שזו תדע על השבר הפנימי שחוויתי, על הריק שנותר בי".

צופית גרנט
צילום: אבודים

עכשיו כשכולם שואלים, בעקבות הפרומו המסקרן, איך אברם גרנט קשור לסיפור שלנו (לא מגלה!), אני אחשוף שהעונה הנוכחית, לצד דרמות מטורפות בחיפוש הורים (או ילדים) של אחרים, הובילה גם אל אבא שלי. זה קרה הכי במפתיע, וזה זימן לי סגירת מעגל אישית ועמוקה, כשאבא חזר אל חיי והצליח לסייע במציאת הפיתרון המיוחל בסיפור הראשון שישודר בעונה החדשה של 'אבודים'".

"במסגרת תהליך טיפולי ייחודי, ערכתי שיחה רוחנית עם אבי המנוח ומפגש מכונן של הכרה, פיוס והשלמה. בהמשך פגשתי גם את אשתו, דליה, לאחר שנות נתק רבות. זה היה מפגש מרגש, מלא חמלה והבנה, בו למדתי דברים חדשים על אבי ממקום בוגר ושלם יותר".

"המסע הראשון בעונה הזו היה לצד גבריאל – איש מיוחד, עדין נפש ומרגש, שנותק מבנותיו באכזריות לפני שנים ארוכות. יצאתי לחפש אחרי הבנות שלו בלוס אנג’לס, כשאני מאמינה בלב שלם שהכול יסתדר לטובה. לא דמיינתי בשום תרחיש שמי שיוביל אותי את הדרך יהיה אבא שלי האהוב ושלוחיו. ילדה של אבא יוצאת לחבר שתי בנות שהיו צעירות כל כך כשאבא שלהן הוצא מחייהן. מי אשם? מה קרה לבנות מאז? האם יש סיכוי לגשר על הפער? מה סיפרו להן? האם אצליח לשנות את גורלן של השתיים רק מתוך הרצון העמוק לרפא את הפצע המדמם שלי?".

"'אבודים' עבורי הוא הרבה מעבר לחיפוש אחר אנשים שאבדו; זהו מסע אל עומק הנפש – מסע של כאב, תיקון, וסגירת מעגלים. בכל מפגש, אני מוצאת את עצמי נוגעת בעוד חלקים מהותיים בתוכי, ובאופן הדרגתי משלימה את הפאזל האישי של חיי".