איך משיגים תשובות מהכנופיה הכי גדולה בברזיל?

החוקרת שרון רוזמברג, שבעצמה אומצה מברזיל, מלווה את 'אבודים' בסרט פתיחת העונה ה-9 בעקבות פרשת הילדים החטופים מברזיל: "הגענו למקומות מרחיקי לכת"

זמן צפייה: 06:26

בפרק פתיחת העונה של אבודים, צופית גרנט, יחד עם הפקת אבודים ומשרד החקירות "להב טנא חקירות", מגיעים לשכונות חשוכות שהזמן בהן עמד מלכת, ונתקלות בכנופיות רבות שניצלו את הקרקע הפורייה בשנות ה-80 וה-90 כדי להתעשר מאימוץ הילדים. היום, עשרות מהילדים הללו הם בני כ-30, וחלקם פנו בבקשה לעזרה, כשהמכנה המשותף לכולם, הוא חוסר הידיעה המוחלט בנוגע למוצאם.

אחת החוקרות במשרד החקירות שעוסקת בתיקי אימוץ מברזיל היא שרון רוזמברג, שבעצמה אומצה כשהייתה תינוקת מברזיל, כשלראשונה השתתפה בסרט גם כחוקרת וגם כאחת שאומצה כתינוקת בת חודש על ידי משפחה ישראלית. "לפני 10 שנים מצאתי את המשפחה הביולוגית שלי. היום אין לי קשר עם אמי הביולוגית אבל עם האחים שלי שמתגוררים בברזיל אני בקשר", חושפת שרון.

יחד עם שרון יש צוות גדול בישראל ובעיקר בברזיל שעושים עבודת שטח. "רואים שהגענו למקומות מרחיקי לכת עבור אבודים אחרים שמחפשים את המשפחות שלהם. איתרנו חברי כנופיה מאוד גדולה שמשתמשים בסחר ילדים", סיפרה שרון.

[brightcove_iframe video_id='news-avudim-season-09-articels-ep01-hazaza-02' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_zq31e846' duration='197']

שרון הייתה בת 23 כשמצאה את המשפחתה בברזיל, די במקרה. עיתונאית מברזיל פנתה אליה ואמרה לה שהיא יכולה לעזור לה. "המסמכים שלי בברזיל היו חוקיים והחיפוש אחר בני משפחתי היה יחסית קל".

"אני כבר שנתיים בתחום ורואה אותו כשליחות, כמענה להרבה ילדים אבודים שמחפשים את משפחותיהם. שכל חקירה אני לוקחת למקום מאוד אישי בגלל הסיפור שלי. ובגלל המקרה האישי שלי אני מצליחה לגעת ולעזור לאנשים רבים למצוא את המשפחות הביולוגיות שלהם", סיכמה. צפו בראיון המלא עם שרון רוזמברג

אבודים, ימי רביעי, בשעה 21:00

החוקרת הפרטית של אבודים, נתי להב: "אי אפשר לכנות אותם מלבד סוחרי ילדים"

צופית גרנט: "גיליתי את הסוד לאושר"

אבודים בעולם | צאו למסע מסביב לעולם בעקבות צופית גרנט

אבודים פרקים מלאים