דיווח: פצועים בפיצוץ מסתורי במתקן כימי באיראן

במקביל לדברי הרמטכ"ל הלוי בכנס הרצליה, שאמר כי "יש התפתחויות שליליות באיראן שיכולות להביא לפעולה", דווח על לפחות תשעה פצועים בפיצוץ במתקן כימי במרכז הרפובליקה האיסלאמית. מוקדם יותר אמר הרמטכ"ל: "איראן התקדמה בשנים האחרונות בהעשרת האורניום יותר מאי פעם"

המתקן להעשרת אוראניום באיספהאן
המתקן להעשרת אוראניום באיספהאן | צילום: Google Earth

לפחות תשעה בני אדם נפצעו היום בשריפה שפרצה כתוצאה מפיצוץ בעיר במרכז איראן, סמוך לאיספהאן, כך דיווחה היום (שלישי) סוכנות הידיעות רויטרס. סוכנות ידיעות איראנית דיווחה כי "השריפה נגרמה מפיצוץ של כור כימיקלים".

הדיווח על הפיצוץ המסתורי מגיע כשברקע דבריו של הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי היום בכנס הביטחון באוניברסיטת רייכמן. "איראן התקדמה בשנים האחרונות בהעשרת האורניום יותר מאי פעם", אמר הלוי, "אנחנו בוחנים מקרוב את התחומים האחרים בדרך ליכולת גרעינית, יש התפתחויות שליליות אפשריות באופק שיכולות להביא לפעולה, ולנו יש יכולות לפגוע באיראן. אנחנו לא אדישים למה שאיראן מנסה לעשות וגם לאיראן קשה להישאר אדישה לנוכח הקו שאנחנו נוקטים בו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-230523140' autoplay='0' credit='' desc='נאומו של רא"ל הרצי הלוי' poster='' kid='1_n4su53g1' duration='35']

"בהיבט האזורי", הוסיף הרמטכ"ל, "איראן מעורבת בכל עניין מסביב לנו ובכל עניין נגדנו, באופן ישיר או בידע וכסף. לכל אויב שאנחנו פוגשים במידה כזו או אחרת יש טביעת אצבע של המשטר האיראני". בנוסף, התייחס הרמטכ"ל גם לפעולות צה"ל בגזרה הצפונית מול חיזבאללה ומול סוריה המתחדשת: "מערכה בזירה הצפונית בעורף תהיה קשה, אנחנו נדע להתמודד איתה אבל היא תהיה קשה. ללבנון היא תהיה קשה שבעתיים ולחיזבאללה אפיל ויותר מכך. כל מדינה שנצמדה לאיראן כושלת והרוסה ללא עתיד. אם אסד רוצה לבנות אחרי מלחמת האזרחים הזו, שייקח את זה לתשומת ליבו".