268 הרוגים ברעש באינדונזיה, רובם ילדים

הרעידה הכתה בעוצמה של 5.6 באי המרכזי במדינת האיים, כמעט 400 איש נפצעו וכ-7,000 נותרו ללא בית. בתי החולים לא עומדים בעומס, ומתקשים לטפל בפצועים ללא החשמל - שנפל ברוב האי

רעידת האדמה באינדונזיה
רעידת האדמה באינדונזיה | צילום: רויטרס

יממה לאחר רעידת האדמה שפקדה את מדינת האיים אינדונזיה, צוותי החילוץ מדווחים היום (שלישי) על 252 הרוגים, והחיפושים עדיין נמשכים. ממשלת אינדונזיה האישרו את מספר הרוגים לפי שעה, והוסיפו כי 377 בני אדם נפצעו, 31 אנשים עדיין נעדרים וכ-7,000 איש נעקרו מבתיהם.

רעידת האדמה הכתה אמש באי המרכזי ג'אבה, בעוצמה של 5.6 כ-10 קילומטרים מתחת לפני הקרקע וגרמה לנזק עצום. מושל דרום-ג'אבה, רידוואן קמיל, ציין כי רוב ההרוגים היו ילדים ששהו בלימודי אחר הצהריים בבתי הספר. על פי הרשויות, כ-50 מבני חינוך נפגעו ברעידת האדמה, בהם 30 בתי ספר יסודיים ובית ספר אחד לילדים עם צרכים מיוחדים.

כ-30 איש עדיין נעדרים ברעידת האדמה באינדונזיה
כ-30 איש עדיין נעדרים ברעידת האדמה באינדונזיה | צילום: רויטרס

בתי החולים באי מצליחים בקושי לקבל את כמות הפצועים, וה"גרדיאן" הבריטי דיווח כי מטופלים רבים שוכבים על מזרונים או שמיכות פרוסות על הרצפה, או באוהלים מאולתרים. בנוסף, החשמל במרבית האזורים נותק כך שבמהלך הלילה הפצועים טופלו בבית החולים בחושך, או תחת אש לפידים.

יותר מ-7,000 איבדו את בתיהם ברעידת אדמה באינדונזיה
יותר מ-7,000 איבדו את בתיהם ברעידת אדמה באינדונזיה | צילום: רויטרס

תושב אינדונזי בן 48 סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס: "הכול התמוטט מתחתיי, נמחצתי מתחת לילד. שניים מהילדים שלי שרדו, הוצאתי אותם מההריסות. שניים נוספים הבאתי לבית החולים, ואחד עדיין נעדר".