אינדונזיה: מורה אנס 13 תלמידות – ביהמ"ש דן אותו למוות

העונש החמור הוטל על המורה שתקף ואנס את תלמידותיו, בנות 12 עד 16, בפנימייה איסלאמית במדינה בין השנים 2016 ל-2021. העונש הוחמר לאחר שהתביעה ערערה על גזר הדין הקודם שדן את המורה למאסר עולם

הארי ויראוואן
הארי ויראוואן שהורשע באונס 13 התלמידות | צילום: רויטרס

בית משפט באינדונזיה גזר היום (שני) עונש מוות על מורה באינדונזיה שאנס 13 מתלמידותיו בפנימייה האיסלאמית בעיר באנדונג (Bandung) במדינה. המורה, הארי ויראוואן, הורשע במעשי אונס שביצע בין השנים 2016 ל-2021, ב-13 תלמידות בנות 12 עד 16 ואף הכניס שמונה מקורבנותיו להריון. העונש הוחמר לאחר שהתביעה ערערה על החלטת בית המשפט לדון אותו למאסר עולם.

ויראוואן הורשע באונס אלים ושיטתי בפברואר האחרון בבית המשפט בעיר, וכעת בית המשפט קיבל את דרישת התביעה לדון אותו למוות. עורך דינו של ויראוואן, אירה מאמבו, סירב להגיב על הדברים ועל השאלה אם יוגש ערעור מטעם ההגנה לבית המשפט, עד שלא יקבל לידיו את גזר הדין המלא.

המוסדות הרשמיים באינדונזיה, וביניהם השר מהמשרד להגנת הילד, תמכו בגזר הדין על אף שוועדת זכויות האדם במדינה מתנגדת לעונש המוות. אינדונזיה היא המדינה בעלת הרוב המוסלמי הגדול בעולם, ובה עשרות אלפי פנימיות ובתי ספר דתיים שברוב המקרים הם הדרך היחידה בה ילדים מהשכבות החלשות בחברה יכולים לזכות בחינוך.