נשיא איראן מכחיש שואה: "צריך לחקור את זה"

בריאיון לתוכנית "60 דקות" הטיל איברהים ראיסי ספק בהתרחשות השואה: "יש סימנים שזה קרה, אבל צריך לאפשר לחקור". הוא מתח ביקורת על המדינות הערביות שחתמו הסכמים עם ישראל "מי שלחץ ידיים עם המשטר הציוני – משתף פעולה עם פשעיהם"

זמן צפייה: 00:37

הכחשת שואה תוצרת איראן: הנשיא איברהים ראיסי התראיין לתוכנית "60 דקות" ברשת CBS ששודרה הלילה (שני) ונשאל על ידי המראיינת לסלי סטאל האם השואה התרחשה. "אירועים היסטוריים צריכים להיחקר על ידי היסטוריונים. יש סימנים שזה קרה, אך אם זה כך צריך לחקור את זה", אמר נשיא איראן.

לאחר מכן נשאל ראיסי האם לישראל יש זכות קיום, על כך השיב: "העם הפלסטיני אולץ לעזוב את ארץ המולדת שלהם. האמריקנים תומכים במשטר המזויף שם".

מדובר בריאיון ראשון של נשיא איראן לעיתונאי מערבי מאז נכנס לתפקידו. הריאיון התקיים בטהרן, בירת איראן. ראיסי נשאל לגבי ישראל גם בעקבות הסכמי אברהם שנחתמו בינה לבין מדינות ערביות כמו איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו.

נשיא איראן אברהים ראיסי
נשיא איראן אברהים ראיסי | צילום: רויטרס

"מדינה שלוחצת ידיים עם המשטר הציוני שותפה לפשעים של ישראל. הם תוקעים סכין בגב לרעיון הפלסטיני", תקף נשיא איראן. באשר להסכם הגרעין, שהמשא ומתן עליו נמשך, הבהיר ראיסי כי ארה"ב הפרה הבטחות וכי לא ניתן לסמוך על הממשל האמריקני. הוא גם נשאל אם הרפובליקה האיסלאמית חותרת להשיג פצצה גרעינית והכחיש זאת: "אלה טענות חסרות בסיס. נשק גרעיני על אדמת איראן זה לא משהו שנמצא באג'נדה שלנו".

לפיד הגיב בחשבון הטוויטר שלו לאמירת ראיסי, והציג 4 תמונות מהשואה תוך שהוא עוקץ את נשיא איראן במשפט: "כמה סימנים".

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, מסר בתגובה לדבריו של נשיא איראן ראיסי בתכנית "60 דקות": "מזעזע לשמוע את נשיא איראן, הרוצח ראיסי, מכחיש בגלוי את השואה. אני קורא למזכ"ל האו"ם לגנות אותו בחריפות ולמנוע ממנו להפיץ השבוע על במת האו"ם את השנאה והאנטישמיות הבזויה שלו. אסור לתת במה ל'קצב מטהרן'. נאומו יהיה שפל מוסרי נוסף של האו"ם".

מחר בלילה תחל העצרת הכללית של האו"ם, שבמסגרתה ינאם גם ראש הממשלה יאיר לפיד. גם ראיסי יגיע לעצרת והוא נשאל בתוכנית ששודרה הלילה האם יש כוונה להיפגש עם הנשיא האמריקני ג'ו ביידן. "פגישה כזו לא תתרחש. אני לא חושב שיש בזה יעילות", אמר.