לפחות 150 הרוגים באסון בדרום קוריאה: "אנשים נפלו כמו דומינו"

בבוקר שלמחרת הטרגדיה בחגיגת ליל כל הקדושים בסיאול, מספר הנעדרים עלה ל-2,000. עדי ראייה טענו שהקהל באזור היה גדול פי עשרה ביחס לשגרה. ראש ממשלת בריטניה שלח ניחומים, נשיא ארה"ב ביידן מסר: "עומדים לצד הרפובליקה של קוריאה בתקופה טרגית זו"

זמן צפייה: 00:24

בבוקר שלמחרת אסון ליל כל הקדושים בבירת דרום קרואיה, סיאול, מספר ההרוגים ממשיך היום (ראשון) לגדול, ומספר הנעדרים צמח ל-2,000. עד ראייה ששהה בזירה תיעד את המתרחש: "אנשים המשיכו לדחוף אל כיוון סימטת מועדון, וכתוצאה מכך אנשים אחרים החלו לצרוח וליפול כמו דומינו. המשיכו לדחוף בלי להבין שיש כאלה שנופלים בהתחלה". כך דווח ב"גרדיאן" הבריטי.

עד ראייה נוסף ציין  שהיו סימנים מוקדמים לאסון, וכי האזור היה צפוף בערך פי עשרה ביחס בשגרה. עד נוסף ציין כי הוא רגיל לראות קהל גדול בזמן חג המולד ובנוסף זיקוקים, אך כאן הקהל היה גדול הרבה יותר ביחס למה שהכיר.

נשיא הרפובליקה של קוריאה, יון סוק-יאול, אמר: "כנשיא, שאחראי לחייהם ולביטחונם של האנשים, לבי כבד ואני נבאבק כדי להתמודד עם הצער שלי. הממשלה תקבע את הזמן מהיום ועד השתלטות מוחלטת על התאונה, כעל תקופת אבל לאומי, ותציב בראש סדר העדיפויות את העניינים המנהליים ואת צעדי ההבראה והמעקב".

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, ורעייתו ג'יל, שלחו תנחומים: "אנו מתאבלים עם תושבי דרום קוריאה ושולחים איחולי החלמה מהירה לכל הפצועים. הברית בין שתי המדינות שלנו לעולם לא הייתה תוססת וחיונית יותר, והקשרים בין שני העמים חזקים מתמיד. ארצות הברית עומדת לצד הרפובליקה של קוריאה בתקופה טרגית זו".

ראש ממשלת בריטניה הטרי, רישי סונאק, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "כל מחשבותינו עם אלה שמגיבים לאירוע כרגע, ועם כל אזרחי דרום קוריאה, בתקופה הקשה הזו".

אסון ליל כל הקדושים בדרום קוריאה
אסון ליל כל הקדושים בדרום קוריאה | צילום: רויטרס

אסון ליל כל הקדושים בדרום קוריאה
אסון ליל כל הקדושים בדרום קוריאה | צילום: רויטרס

כזכור, לפי הדיווחים, לפחות 100 אלף איש יצאו לחגוג אתמול את ערב כל הקדושים בבירת המדינה. ככל הנראה, הכמויות האדירות של החוגגים הובילו לרמיסה המונית. התקשורת במדינה דיווחה כי כוחות ההצלה החלו לבצע פעולות החייאה ברחובות בעשרות אנשים ושקיות של גופות פרוסות ברחובות. נשיא דרום קוריאה, יון סוק-יאול, כינס פגישת חירום מיוחדת.

כתב ה-"BBC" שביקר במקום, הוסו לי, אמר כי הוא ראה "הרבה צוותי תקשורת ואבמולנסים. הם לקחו גופות אחת אחרי השנייה". עוד אמר כי היו אלפי אנשים בקהל, ושהיו מספר גופות שכוסו על ידי סדינים כחולים, ושהיו כמויות גדולות של שטורים באזור. "הרבה צעירים הגיעו לכאן הערב. הרבה אנשים באו למסיבה או למועדון. הרבה אנשים כאן עצובים ומבולבלים, יש פה סצינה כאוטית" הוסיף הכתב.