דיווח: פיפ"א סירבה לבקשת זלנסקי לשאת דברים בגמר המונדיאל

נשיא אוקראינה ביקש להופיע בסרטון וידאו ו"לחלוק מסר של שלום עולמי" לפני פתיחת המשחק בין ארגנטינה לצרפת ביום ראשון בקטר, אך פדרציית הכדורגל הבינלאומית דחתה את הבקשה. "חשבנו שפיפ"א רוצה להשתמש בפלטפורמה שלה לטובת הכלל"

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי, לבוש בחולצה אוקראינית מסרותית, בתדרוך לתקשורת אמש
נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי, לבוש בחולצה אוקראינית מסורתית | צילום: רויטרס

פדרציית הכדורגל הבינלאומית פיפ"א דחתה את בקשתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי להופיע בסרטון וידאו ו"לחלוק מסר של שלום עולמי" לפני פתיחת גמר המונדיאל בקטר ביום ראשון, כך פורסם היום (שישי) ב-CNN.

לפי מידע שמסר מקור ל-CNN, משרד הנשיאות האוקראיני הציע כי זלנסקי יופיע בסרטון שיישלח כקישור לאוהדים באיצטדיון, והופתע מהתגובה השלילית. "חשבנו שפיפ"א רוצה להשתמש בפלטפורמה שלה לטובת הכלל", אמר המקור.

לא ברור אם זלנסקי היה אמור להופיע בשידור חי או למסור הודעה מוקלטת, אך הבקשה הלא-שגרתית לא מפתיעה, שכן באוקראינה ניסו מאז פרוץ המלחמה להשתמש באירועים עולמיים מרכזיים כדי לשמור את הזרקור העולמי על המלחמה באוקראינה.

זלנסקי הופיע באמצעות שיחות וידאו, כזכור, באירועים שונים ברחבי העולם מאז פרוץ המלחמה, החל מטקס הגראמי ועד פסטיבל קאן. בנוסף ערך זלנסקי ריאיונות ושיחות עם מגוון של עיתונאים ובדרנים מפורסמים, בהם שון פן ודייוויד לטרמן, תוך שהוא משתמש ביכולתיו שפיתח בתעשיית הבידור כדי לגייס תמיכה למדינתו.

צרפת, מרוקו, קטר, מונדיאל 2022, חצי גמר
אוהדי נבחרת צרפת בחצי הגמר | צילום: רויטרס

גמר המונדיאל ייערך ביום ראשון הקרוב בשעה 17:00 בדוחא בירת קטר, ובו יתמודדו נבחרות צרפת וארגנטינה לקרב ראש בראש על גביע העולם. ביום שלישי ניצחה ארגנטינה 0:3 את קרואטיה בחצי הגמר הראשון, ולמחרת צרפת ניצחה 0:2 את מרוקו, הנבחרת המפתיעה של הטורניר.