דיווח: נשיא אוקראינה זלנסקי יגיע לפסגת ה-G7 ביפן

המלחמה באוקראינה, כמו גם התוקפנות הסינית בטייוואן, נמצאת בראש סדר היום של הפסגה בת השלושה ימים של ארגון המדינות המתועשות, וביקורו הצפוי של זלנסקי יהיה הראשון שלו באסיה מאז שרוסיה פלשה למדינתו בחודש פברואר אשתקד

נשיא אוקראינה זלנסקי
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי | צילום: רויטרס

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי יגיע לפסגת ה-G7 ביפן שנפתחה הבוקר, כך דווח היום (שישי) ב-CNN לפי מידע שהגיע מגורם רשמי. ביקורו הצפוי של זלנסקי ביפן יהיה הראשון שלו באסיה מאז שרוסיה פלשה למדינתו ופרצה המלחמה בחודש פברואר אשתקד.

המלחמה באוקראינה, כמו גם התוקפנות הסינית בטייוואן, נמצאת בראש סדר היום של הפסגה בת השלושה ימים של ארגון המדינות המתועשות, והמנהיגים צפויים להביע הצהרת אחדות בתמיכה באוקראינה, וכן לחשוף צעדים חדשים נגד רוסיה.

נסיעתו הצפויה של זלנסקי לאסיה מגיעה אחרי סבב ביקורים בארבע מדינות שונות באירופה, שם הוא בירך על הבטחות נוספות שקיבל לתמיכה צבאית בהגנה על מולדתו, זאת בשעה שבקייב ממשיכים לבקש מהשותפים במערב לקבל גיבוי צבאי לקראת מתקפת נגד על הצבא הרוסי.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי | צילום: רויטרס

המדינות החברות ב-G7 - ארצות הברית, קנדה, בריטניה, גרמניה, צרפת, איטליה ויפן - כוללות את התומכות הגדולות ביותר של אוקראינה במלחמתה נגד רוסיה. אמש נמסר ממשרד החוץ של יפן כי זלנסקי ישתתף באופן וירטואלי במושב יום ראשון של הפסגה, לאחר שהוזמן על ידי ראש ממשלת יפן פומיו קישידה מוקדם יותר השנה, אך הבוקר כאמור מדווח כי הוא יגיע לפסגה.