נשיא אוקראינה במסר לרוסיה: "שואפים להיות בנאט"ו, אבל זו לא מטרה מוחלטת"

ברקע חששות המערב מפני פלישה צבאית רוסית לאוקראינה, קנצלר גרמניה הגיע לביקור בקייב ונועד עם הנשיא זלנסקי. במהלך מסיבת עיתונאים אמר נשיא אוקראינה כי "הביטחון של אוקראינה הוא הביטחון של יבשת אירופה". שולץ בתגובה: "גרמניה מוכנה להטיל סנקציות בכל רגע, הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה אינן ניתנות למו"מ"

זמן צפייה: 03:57

ברקע חששות המערב מפני פלישה צבאית רוסית לאוקראינה, קנצלר גרמניה החדש, אולף שולץ נחת היום (שני) בקייב, שם נפגש עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, ומאוחר יותר השניים קיימו מסיבת עיתונאים: "עבורנו, חברות נאט"ו היא לא המטרה המוחלטת", אמר הנשיא האוקראיני והוסיף: "הביטחון של אוקראינה הוא הביטחון של כל אירופה".

כמו כן, בדבריו התייחס זלנסקי לאוליגרכים ולפוליטיקאים שנמלטים מקייב על רקע הסיכון לפלישה רוסית: "אני מודה לכל מי שנשאר, ועל מחוקקים בכירים לחזור לקייב תוך 24 שעות, אותו דבר לגבי אנשי תקשורת. אי אפשר לקרוא לעצמכם פטריוטים בזמן שאתם בורחים".

חייל בשירות צבא אוקראינה בדונייצק
חייל בשירות צבא אוקראינה בדונייצק | צילום: רויטרס

במקביל, קנצלר גרמניה שולץ התייחס גם כן להסלמה הרוסית באוקראינה ואמר כי "גרמניה מוכנה לקבל את ההחלטה הדרושה על סנקציות בכל רגע", והוסיף: "הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה אינן ניתנות למשא ומתן".

עוד המשיך לומר קנצלר גרמניה בהתייחסו למשבר הביטחוני החריף במזרח אירופה: "אין סיבות טובות לפעילות הרוסית בגבול אוקראינה. מוזר שרוסיה הופכת את זה את הנושא הזה לבעיה פוליטיות גדולה".

במקביל, הרגולטור האירופי שאחראי על ההגבלים העסקיים הודיע היום כי יאיץ את קצב איסוף הנתונים על פעילות חברת "גזפרום" הרוסית באירופה, זאת על רקע משבר האנרגיה החריף ביבשת. הרגולטורית האירופית אמרה בחודש שעבר כי פנתה לחברות גז שונות, בהן גזפרום הרוסית, בנוגע להאשמות כי רוסיה מנעה אספקה וייצור מוגבר של גז באופן מכוון כדי למנוע את הורדת מחירי הגז באירופה.