"למען שלום וצדק": זלנסקי נאם בפסגת הליגה הערבית בסעודיה

נשיא אוקראינה הגיע לעיר ג'דה בסעודיה ונאם מול מנהיגי מדינות ערב: "תראו כמה סבל הביאו המלחמות הארוכות לסוריה, לוב ותימן. כמה חיים בוזבזו". לפסגה החשובה הגיע גם נשיא סוריה אסד, לאחר עשור שסוריה הורחקה מהפורום

Whatsapp Image 2023 05 19 At 1
זלנסקי עם נחיתתו בג'דה שבסעודיה | צילום: רויטרס

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נחת היום (שישי) בסעודיה וישתתף בפסגת הליגה הערבית השנתית שמתקיימת בעיר ג'דה במדינה. הנשיא האוקראיני נפגש עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן וכן עם מנהיגי מדינות ערב ונאם באירוע: "אני מקווה שרובנו כאן על מנת לדבר למען השלום והצדק".

זלנסקי אמר כי "אין לנו הטילים שלאויב שלנו יש. יש לנו פחות כוח אווירי, אין לנו מל"טים רצחניים כמו אלו שאיראן מספקת לרוסיה. אין לנו כמות כזו של ארטילריה, אך אנחנו נשארים חזקים כי האמת בצד שלנו". הוא הוסיף וקרא לסיוע לאוקראינה וכן לקהילה המוסלמית באוקראינה.

Whatsapp Image 2023 05 19 At 1
זלנסקי עם נחיתתו בג'דה שבסעודיה | צילום: רויטרס

Whatsapp Image 2023 05 19 At 1
זלנסקי עם יורש העצר הסעודי בן סלמאן | צילום: רויטרס

"תראו כמה סבל הביאו המלחמות הארוכות לסוריה, לוב ותימן. כמה חיים בוזבזו על שנים של לחימה בסודן, סומליה, עיראק ואפגניסטן", המשיך זלנסקי. "אני מקווה שרובנו כאן על מנת לדבר למען השלום והצדק. לצערי יש כמה בעולם, וגם כאן ביניכם, שמעלימים עין מסיפוח שטחים בלתי חוקי".

Whatsapp Image 2023 05 19 At 1
זלנסקי בנאומו בפסגת הליגה הערבית | צילום: רויטרס

באירוע משתתפים מנהיגי מדינות ערב, בהם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, מלך ירדן עבדאללה השני ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. וכן נשיא סוריה בשאר אל-אסד שרק לאחרונה מדינתו חזרה למסגרת הליגה הערבית ואליו התייחס ככל הנראה זלנסקי בנאומו, לאור התמיכה הגורפת שלו ברוסיה.

Whatsapp Image 2023 05 19 At 1
אסד עם יורש העצר הסעודי בן סלמאן | צילום: רויטרס

Whatsapp Image 2023 05 19 At 1
אסד נואם בליגה הערבית | צילום: רויטרס

בתוך כך, במסגרת האירוע רבים  מהמנהיגים התייחסו לסכסוך הישראלי-פלסטיני. מלך ירדן אמר בנאותו כי "הסוגייה הפלסטינית היא עדיין מוקד ההתעניינות של העולם הערבי. שלום וביטחון לא יושגו עם המשך הבנייה בהתנחלויות, עם הפקעת האדמות, עם הריסת הבתים. הכי חשוב מבחינתנו הוא כיבוד הסטטוס-קוו במקומות הקדושים לאיסלאם ולנצרות במזרח ירושלים". גם אבו מאזן ומנהיגים נוספים שנאמו באירוע התייחסו לסבב הלחימה האחרון והאשימו את ישראל באחריות להסלמה.