האם גססה 4 ימים בג'ונגל - ואמרה לילדיה: "תצילו את עצמכם"

אביהם של ארבעת הילדים ששרדו 40 יום בג'ונגל באמזונס לאחר התרסקות המטוס הקל סיפר כי האם, שנותרה בחיים במשך ארבעה ימים, הפצירה בבתה הבכורה, בת 13, ללכת ולהזעיק עזרה: "תעזבו אותי כאן, תצילו את עצמכם"

המטוס שהתרסק בג'ונגל האמזונס בקולומביה
המטוס שהתרסק בג'ונגל האמזונס בקולומביה | צילום: רויטרס

בקולומביה פורסמו היום (שני) פרטים חדשים על סיפור ההישרדות של ארבעת הילדים  בג'ונגל באמזונס אחרי 40 יום, לאחר שהמטוס הקל שבו טסו עם אמם התרסק. אביהם של הילדים, מנואל רנוקה, שאיבד את אשתו, אמר כי בתו הבכורה, בת 13, התבקשה על-ידי אמה, שנפצעה קשות לאחר התרסקות המטוס ב-1 במאי, להשאיר אותה מאחור ולחפש עזרה. "אמם הפצירה בה לפני שמתה: 'תעזבו אותי כאן, תצילו את עצמכם", הוא סיפר.

אחד המחלצים גולל על הרגעים שבהם נמצאו הילדים: "הבת הבכורה החזיקה את אחיה התינוק בידיה ורצה אליי כשהיא צועקת שהיא רעבה, בעוד ששני הבנים בכו על מות אמם". סבם של הילדים אמר בהתרגשות: "זה היה סוף שבוע קשה. למזלנו, מצאנו אותם וחוץ מכמה פצעים ומכות קלות שהם ספגו בג'ונגל הם בסדר. כעת הם בידיים טובות".

איתור הילדים בג'ונגל בקולומביה
איתור הילדים בג'ונגל בקולומביה | צילום: רויטרס

ארבעת הילדים, בהם כאמור תינוק בן שנה שחגג את יום הולדתו הראשון בלב היער, אותרו כשהם סובלים מתת-תזונה ומעקיצות חרקים, לאחר שהצליחו לשרוד מעל חודש באחד האזורים הקשים בקולומביה, ביתם של חיות טרף רבות ושל קבוצות חמושות.

החיפושים באמזונס בקולומביה
החיפושים באמזונס בקולומביה | צילום: רויטרס

למרות תנאי המחייה הקשים, אף אחד מהילדים לא היה במצב קשה בזמן החילוץ. ארבעת האחים, בני 13, 9, 4 ושנה, הם חלק מקהילה ילידית באזור, וההערכה היא שהם הצליחו לשרוד בעזרות ערכות מזון שהושלכו מהאוויר על-ידי צוותי החיפוש.