זריף: "אם היינו מעוניינים בפצצת אטום, היינו בונים אותה בעבר"

שר החוץ האיראני הצהיר כי טהראן תהיה מוכנה לפיקוח מלא על מתקניה הגרעיניים, בתמורה להסרת הסנקציות. בכיר אמריקני התייחס להצעתו וטען: "לא התרשמנו שיש לזריף כוח לקבל החלטות"

זריף בהצגת הסכם הגרעין. האחראי על השכנועים
שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף | צילום: רויטרס

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, הצהיר אמש (חמישי) כי טהראן איננה מעוניינת לפתח פצצת אטום. לדבריו, "אם היינו מעוניינים בכך - היינו יכולים לבנות אותה בעבר. אם היינו רוצים, היינו יכולים לבנות אותה בתוך כשנה, אך איננו רוצים". את הדברים אמר בריאיון ל"בלומברג".

זריף התייחס בריאיון לתוכנית השלום האמריקנית, וטען כי "לקושנר אין תוכנית שלום - הוא רוצה 'לרכוש' את פלסטין. אי אפשר לפתור את הבעיות באמצעות מחיקתן. הבעיה באזור היא זכויות הפלסטינים". בהתייחס לפתרון שתי המדינות, אמר שר החוץ האיראני כי "כל תושבי פלסטין - יהודים, מוסלמים ונוצרים - צריכים להצביע במשאל עם דמוקרטי על העתיד שלהם. אנחנו לא מחליטים בשבילם".

בתוך כך, בהצהרה שמסר אמש לעיתונאים, הצהיר זריף כי איראן תהיה מוכנה לפיקוח מלא על מתקניה הגרעיניים, בתמורה להסרת הסנקציות. בתגובה לדבריו, מסר גורם אמריקני לסוכנות הידיעות רויטרס: "אנו דוחים את הצעתו של זריף - לא התרשמנו שיש לו כוח לקבל החלטות". עוד התייחס הבכיר להפלת המל"ט האיראני: "אם יטוסו קרוב מדי לספינות שלנו - נמשיך ליירט אותם".

משחתת אמריקנית | צילום: getty images