היועץ של נשיא אוקראינה: "אם הוא מחייך, כולם יחייכו"

ולדיסלב רויטברג, יועץ בצוות הנשיא שהחליט לחזור לאוקראינה ב-2014 אחרי עליית השלטון הפרו-מערבי, שוחח עם שליח חדשות 13 לאזור והתייחס לכך שזלנסקי הכריז על יום האחדות בתאריך המיועד לפלישה. "הדיפלומטיה העולמית עובדת"

זמן צפייה: 05:45

שליחנו לאוקראינה גיל תמרי שוחח היום (שלישי) במשרדו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי עם ולדיסלב רויטברג, יועץ בצוות הנשיא. רויטברג הוא ישראלי לשעבר, שהחליט לחזור לאוקראינה ב-2014, אחרי המרי האזרחי נגד השלטון הפרו-רוסי ועליית השלטון הפרו-מערבי.

"אנחנו לא יכולים לתת מידע כזה או אחר, אם זה קרה או לא, כי זה עדיין לא ברור", אמר רויטברג על משמעות הנסיגה הרוסית מבלארוס, "אבל זה סימן טוב שהדיפלומטיה העולמית עובדת".

על יום האחדות המיועד למחר, עליו הכריז הנשיא זלנסקי אתמול בנאום אומה, אמר רויטברג: "זה אחד הרעיונות הטובים שאפשר להביא ליום מיוחד כזה. עוד יום נחמד למדינה שייזכר כיום לאומי וחג לאומי חדש".

בהתייחס לשאלה אם זלנסקי צוחק על איום הפלישה בהכריזו על יום אחדות בתאריך הזה אמר רויטברג: "אם אני מחייך, ואתה מחייך והנשיא שלנו מחייך, אז אני חושב שכולם יחייכו".

אזרחים אוקראינים ברחובות לבוב
אזרחים אוקראינים ברחובות לבוב | צילום: רויטרס

מוקדם יותר דווח כי אתר משרד ההגנה האוקראיני, כמו גם אתרי שניים מהבנקים הגדולים במדינה, נמצאים תחת מתקפת סייבר. באוקראינה חוששים שמדובר במתקפת סייבר רוסית, שעלולה להיות סימן מקדים לפלישה. משרד ההגנה האוקראיני אישר בחשבון הטוויטר שלו כי האתר נמצא ככל הנראה תחת התקפת מניעת שירות וכי הם פועלים על מנת להשיב את האתר.