בין המסמכים באחוזת טראמפ: "יכולת גרעינית של מדינה זרה"

העיתון "וושינגטון פוסט" דיווח כי אחד מ-11 אלף מסמכים מסווגים שנמצאו באחוזתו של נשיא ארה"ב לשעבר הכיל מידע על יכולותיה הצבאיות והגרעיניות של מדינה ששמה לא צוין

זמן צפייה: 00:20

מיהי "המדינה הזרה"? זו השאלה ששואלים הבוקר (רביעי) בעקבות דיווח מהלילה בעיתון "וושינגטון פוסט" שלפיו בין המסמכים שנמצאו באחוזתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ היה מסמך המפרט את יכולותיה הגרעיניות של "מדינה זרה".

יותר מ-11 אלף מסמכים מסווגים נמצאו באחוזה במאר א-לאגו בפלורידה וביניהם אותו מסמך שגם פירט יכולות הגנה צבאיות של אותה מדינה ששמה לא צוין. ב-FBI וגם בסביבתו של טראמפ סירבו להגיב לדיווח.

עוד נטען כי נמצאו גם מסמכים על פעולות חשאיות של הכוחות האמריקניים שמצריכים אישורים מיוחדים. לפי ה"וושינגטון פוסט", חלק מהמסמכים כה מסווגים שאפילו בכירים מאוד בממשל ביידן לא מורשים לעיין בהם.

נשיא ארה''ב לשעבר, דונלד טראמפ
נשיא ארה''ב לשעבר, דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

משרד המשפטים האמריקני מבצע חקירה נגד טראמפ, שבמסגרתה בוצעה הפשיטה על אחוזתו בחודש שעבר. לפי החשד, טראמפ לקח עמו מסמכים מסווגים לאחר סיום תפקידו כנשיא בבית הלבן בינואר 2021 ואחסן אותם באחוזתו במאר א-לאגו.

בשבוע שעבר פורסם כי בין התיקים שלכאורה נתפסו באותו חדר במהלך החיפוש שנערך ב-8 באוגוסט היו שלושה מסמכים שסומנו כחסויים, 17 מסמכים שסומנו כסודיים, שבעה מסמכים שסומנו כ"סודי בהחלט", 43 תיקיות ריקות שסומנו כסודיים ו-28 תיקיות ריקות שכותרתן "החזר למזכיר הצוות/לעוזר הצבאי". בסך הכול נלקחו על ידי ה-FBI יותר מ-11 אלף מסמכים ממשלתיים.