לקראת פתרון התעלומה? חודשו החיפושים אחר מדלן מקאן

עשרות שוטרים וצוללנים חידשו את החיפושים אחר הילדה הבריטית שנעלמה לפני 16 מאתר הנופש פראיה דה-לוז בחבל אלגרבה שבדרום פורטוגל. החיפושים נערכיםפ לבקשת הרשויות בגרמניה, שהכריזו רשמית על הפדופיל המורשע כריסטיאן ברוקנר כחשוד העיקרי במעשה

מדלן מקאן

משטרת פורטוגל חידשה היום (שלישי) את החיפושים אחר מדלן מקאן, שנעלמה במאי 2007 מאתר נופש במדינה כשהייתה בת שלוש בזמן חופשה משפחתית. בסריקות משתתפים עשרות שוטרים וצוללנים - גם מבריטניה ומגרמניה. מוקד החיפושים המרכזי הוא סכר בעיירה סילבס שבדרום חבל אלגרבה, מרחק של כ-50 קילומטרים מאתר הנופש פראיה דה-לוז שממנו נעלמה הילדה.

מבצע החיפושים נערך לבקשת הרשויות בגרמניה, שהכריזו רשמית על הפדופיל המורשע כריסטיאן ברוקנר כחשוד העיקרי בהיעלמותה של מקאן. עם זאת, ביוני 2020 הודיעה משטרת גרמניה כי הנחת העבודה היא שמדלן מקאן אינה בין החיים.

כריסטיאן ברוקנר, החשוד בחטיפת מדלן מקאן
כריסטיאן ברוקנר, החשוד בחטיפת מדלן מקאן
הדירה ממנה נעלמה מדלן מקאן בפראיה דהלוז שבפורטוגל
הדירה ממנה נעלמה מדלן מקאן בפראיה דהלוז שבפורטוגל | צילום: רויטרס

ברוקנר הורשע בהתעללות בילדים ובסחר בסמים, והוא מרצה עונש מאסר בגין אונס אישה בת 72 בחבל אלגרבה - שבו כאמור נראתה לאחרונה מדלן מקאן. הוא הכחיש את המיוחס לו בכל הנוגע להיעלמות הילדה.

ב-2007, זמן קצר לאחר שקייט וג'רי מקאן, הוריה של מדלן, דיווחו על היעלמות בתם - הם נחקרו והוכרזו כחשודים העיקריים. שנה לאחר מכן ביטלה משטרת פורטוגל את החשדות נגדם מחוסר ראיות וניקתה אותם מכל חשד.

מדלן מקאן נעלמה בערבו של יום חמישי, 3 במאי 2007, באתר הנופש טאפאס בפראיה דה-לוז. מדלן, שהייתה כמעט בת ארבע ביום היעלמותה, הייתה בחופשה עם הוריה, קייט וג'רי מקאן, אחיה התאומים וקבוצה בת שבעה חברי משפחה וחמשת ילדיהם.