עיתון איראני במסר מאיים לישראל: "שמרו מרחק!"

בעקבות דיווחים בתקשורת הישראלית לפיהם פעולות בסוריה הן אזהרות למשטר בטהרן, העיתון "טהרן טיימס" פרסם עם רשימת יעדים לתקיפה. "הציונים יודעים שאם יעשו טעות - נשמיד את תל אביב וחיפה"

זמן צפייה: 00:19

העיתון האיראני "טהרן טיימס" פרסם אמש (שלישי) טור ובו מפה של מדינת ישראל עם נקודות מסומנות בהן איראן יכולה לכאורה לפגוע. הטור מתייחס לדברים שנאמרו לאחרונה על ידי שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה נפתלי בנט ולהערכות התקשורת הישראלית לגבי תקיפה אפשרית באיראן ומסיים באיום: "שמרו מרחק!".

כותרת הטור היא "צעד אחד לא נכון" והוא כולו איום על ישראל ואזהרה מפני תגובה שתגיע אם ישראל תתקוף באיראן. הטור מסתיים באמריה כי "העיתון אינו צריך להזכיר לישראל על יכולות ההגנה האיראניות" ומצטט את המנהיג הרוחני של המדינה, עלי חמינאי, שאמר ב-2013: "מנהיגי המשטר הציוני מאיימים עלינו לפעמים, אך אני חושב שהם יודעים שאם הם יעשו טעות, הרפובליקה האיסלאמית תשמיד את תל אביב ואת חיפה".

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי
המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי

הטור מתייחס תחילה לפרסומים האחרונים בישראל לפיהם התקיפה של ישראל בסוריה היא מסר לאיראן ועל הוראות הרמטכ"ל אביב כוכבי להתכונן לתקיפה באיראן. גם ביקורם בארצות הברית של גנץ ושל ראש המוסד דוד ברנע מוזכר וכן כי מטרת הביקור הייתה לצורך תכנון תקיפת מערך הטילים של טהרן.

בעיתון הפרסי ניסו להעביר את המסר שלתקיפה באיראן תהיה משמעות כבדה וכי ישראל תישא בתוצאות של תקיפה כזו. מפקד צבא איראן מוחמד באגרי אמר כי איראן לוקחת את האיומים ברצינות ולדבריו, הצבא נמצא "בעירנות מירבית לנוכח האויב". הוא טען כי ברמה האסטרטגית איראן אינה מתכננת תקיפה אך הבהיר כי יש ביכולתה "להגיב באופן מהיר והחלטי לפעולה התקפית מצד האויב".

Iranian Armed Forces Chief Of Staff Major General Bagheri And Other Top Commanders Are Present During A Large Scale Drone Combat Exercise Of Army Of The Islamic Republic Of Iran, In Semnan
מפקד צבא איראן מוחמד באגרי וקצינים נוספים בתרגיל צבאי | צילום: רויטרס

לטענת האיראנים, שיחתו של בנט עם קנצלר גרמניה הטרי אולף שולץ מראה על כוונותיו של הקנצלר ש"מעריץ את ישראל", ואף נטען כי גרמניה ובריטניה משתפות פעולה בשיחות הגרעין בווינה לטובת ישראל.

הטור, כאמור, מסתיים בציטוט של חמינאי ולאחר מכן באיום ברור: "שמרו מרחק!".