התחזו למקרון: קומיקאים רוסים מתחו את נשיא פולין

משרדו של הנשיא אנדז'יי דודה אישרו כי בערב שבו נפל טיל בשטח פולין, הוא קיבל שיחת טלפון מאדם שהזדהה כנשיא צרפת, ושוחח איתו כשבע דקות וחצי עד שחש שמדובר במתיחה. במהלך השיחה אמר: "עמנואל, אני לא רוצה מלחמה עם רוסיה. אני זהיר מאוד, תאמין לי"

נשיא פולין, אנדז'יי דודה
נשיא פולין, אנדז'יי דודה | צילום: רויטרס

נשיא פולין אנדז'יי דודה נפל קורבן למתיחה של שני קומיקאים רוסים השבוע, ומסר להם מידע רגיש, כך פורסם היום (שלישי) סוכנות הידיעות רויטרס. על פי הודעה שיצאה ממשרדו של נשיא פולין, דודה שוחח בטלפון כ-7 וחצי דקות עם הקומיקאים שהתחזו לנשיא צרפת, עמנואל מקרון, בערב שבו נהרגו שני אזרחים פולניים מנפילת טיל בשטח המדינה.

הקלטת השיחה פורסמה על ידי הקומיקאים, ולדימיר קוזנצוב ואלכסיי סטוליארוב, הידועים בשם הבמה וובן ו-לקסוס, ובה נשמעים קולותיהם כשהם מדברים באנגלית ומנסים לשוות לעצמם מבטא צרפתי. על פי הדיווח ברויטרס בהקלטה נשמע הנשיא דודה אומר "עמנואל, האמן לי, אני לא רוצה מלחמה עם רוסיה, אני זהיר במיוחד, תאמין לי".

פולין: 2 בני אדם נהרגו מפגיעת טילים ששיגרה רוסיה לאוקראינה
פולין: 2 בני אדם נהרגו מפגיעת טילים ששיגרה רוסיה לאוקראינה | צילום: מתוך טוויטר

משרדו של דודה פירסם הודעה בחשבון הטוויטר הרשמי שם נכתב: "אחרי שהתפוצץ טיל בפז'בודוב, וכחלק מהשיחות המתמשכות בין ראשי מדינות, אדם שהציג עצמו כנשיא צרפת עמנואל מקרון חובר לנשיא. במהלך השיחה הנשיא דודה הבין מהדרך בה ניהל איש שיחו את הדיון כי ייתכן ומדובר במתיחה וסיים את השיחה".

נשיא צרפת עמנואל מקרון
נשיא צרפת עמנואל מקרון | צילום: רויטרס

זוהי הפעם השנייה שצמד הקומיקאים הרוסים וובן ו-לקסוס מצליחים למתוח טלפונית את נשיא פולין בשנים האחרונות. בשנת 2020 השניים שוחחו בטלפון עם הנשיא הפולני, העמידו פנים שהם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש והעלו שאלות הנוגעות לאבטחה של דודה וסינון השיחות אליו.