בגין שני מעשי אונס: כוכב "מופע שנות ה-70" נידון ל-30 שנות מאסר

דני מסטרסון, שגילם את סטיבן הייד בסיטקום האמריקני הפופולרי, הורשע ע"י בית משפט בלוס אנג'לס באונס של שתי נשים, וקיבל את העונש המקסימלי על העבירות. "אני מברך על האומץ של המתלוננות להשתתף בתהליך הזה ומקווה שהמשפט יביא להן שלווה"

השחקן דני מסטרסון
השחקן דני מסטרסון | צילום: שאטרסטוק

שחקן "מופע שנות ה-70" דני מסטרסון נידון אמש (חמישי) ל-30 שנות מאסר עד מאסר עולם בבית משפט בלוס אנג'לס, ארצות הברית, לאחר שהורשע בשתי עבירות אונס מוקדם יותר השנה. בכך, הוא קיבל את העונש המקסימלי אותו יכול היה לקבל בגין הפשעים שביצע.

מסטרסון בן ה-47 נעצר לראשונה בשנת 2020, אז הצהיר על חפותו באונס של שלוש נשים שהתרחש בביתו בתקריות נפרדות בין השנים 2001 ל-2003. גזר הדין שהתקבל אתמול נבע מהמשפט השני בתיק, שהחל בסוף באפריל, כאשר בסוף מאי הוא הורשעבשתיים מתוך שלוש עבירות אונס, ונלקח למעצר לאחר פסק הדין. האישום בעבירת האונס השלישית בוטל לאחר שחבר המושבעים נקלע למבוי סתום.

דני מסטרסון במהלך משפטו אונס
מסטרסון במהלך משפטו | צילום: רויטרס

עורכי הדין שון הולי ופיליפ כהן ייצגו את מסטרסון. הולי אמר אתמול בהצהרה לתקשורת מחוץ לבית המשפט שהם מתכננים לערער על ההרשעה. "אנחנו מאוד מאוכזבים מהעונש שהשופט גזר היום. מסטרסון לא ביצע את הפשעים בהם הורשע ואנחנו בטוחים שהרשעות אלה יבוטלו".

אליסון אנדרסון, עורכת הדין המייצגת שתיים מהמתלוננות, אמרה ל-CNN לאחר גזר הדין כי לקוחותיה "הפגינו כוח ואומץ עצומים, כשהן הגיעו לאכיפת החוק והשתתפו ישירות בשני משפטים פליליים מפרכים".

"אני מברך על האומץ שלהן להשתתף בתהליך הזה", אמר ל-CNN התובע המחוזי של לוס אנג'לס, ג'ורג' גאסקון, "התקווה שלי היא שהמשפט הזה יביא להן איכשהו שלווה ושהגבורה שלהן תהווה דוגמה לאחרים. אחת מהעדיפויות העליונות שלי היא להבטיח שלוס אנג'לס לא תהיה עוד שדה ציד לאליטה הוליוודית שמרגישה זכאית לטרף נשים".

השחקן דני מסטרסון
השחקן דני מסטרסון | צילום: שאטרסטוק

מסטרסון ידוע בעיקר בזכות תפקידו כסטיבן הייד בסיטקום האהוב, אשר שודר במשך שמונה עונות מ-1998 עד 2006. לצדו שיחקו בסדרה גם מילה קוניס, אשטון קוצ'ר, לורה פרפון, טופר גרייס ווילמר ואלדרמה.

קוצ'ר ומסטרסון כיכבו יחד גם בסדרה "החווה" של נטפליקס החל מ-2016, אך שירות הסטרימינג והמפיקים פיטרו את מסטרסון מהתוכנית על רקע האשמות האונס. באותו זמן, מסטרסון אמר בהצהרה ל-CNN שהוא "כמובן מאוד מאוכזב".