בכירה בארגון הבריאות העולמי: "הגבלת הטיסות לא יעילה במניעת התפשטות הנגיף"

לדברי ד"ר קתרין סמולווד, מהענף האירופי של הארגון, יש לעצור את ההתפרצות בשורש שלה - ולא בגבולות המדינה. בינתיים, אומיקרון ממשיך להתפשט בעולם ובבריטניה התגלו 101 מקרים חדשים

זמן צפייה: 02:39

בכירה בארגון הבריאות העולמי, ד"ר קתרין סמולווד, הזהירה היום (שלישי) כי ההגבלות על הטיסות בעולם אינן כלי יעיל למניעת התפשטות הקורונה. לדבריה, "התפרצות של מחלה יש לעצור מהשורש, לא בגבולות. הגבלות הטיסה אמנם קלות ליישום מבחינה פוליטית, אך אינן יעילות למניעת ההתפשטות".

43 מתוך 53 מדינות החברות האירופאיות החברות בארגון הבריאות העולמי הטילו מגבלות כלשהן על טיסות ותיירות במטרה למנוע את התפשטות זן אומיקרון.

בכיר נוסף בארגון, ד"ר האנס קלוג, התייחס לחיסוני הקורונה ולכך שמספר מדינות, כמו יוון ואוסטריה, החלו לשקול הטלת חובת חיסונים ואמר כי זהו "מוצא אחרון". קלוג הוסיף כי יש להשתמש באופציה הזאת "רק כאשר כל האפשרויות האחרות להעלאת אחוז המתחסנים נכשלות". לדבריו, "ההשפעה של חובת חיסונים על אמון הציבור יכולה להיות גדולה".

בתוך כך, בבריטניה מספר הנדבקים בזן אומיקרון עלה ב-101 היום ועומד כעת על 437 נדבקים. בשוויץ, הממשלה החליטה להקצות 2,500 חיילים על מנת לעזור לרשויות המקומיות להתמודד עם המגפה, בשל העלייה החדה במספר הנדבקים. עד כה, נדבקו מעל מיליון בני אדם בשוויץ ובליכטנשטיין השכנה ומעל 11 אלף מתים.