יו"ר מפלגת הימין הקיצוני בספרד נגד יאיר נתניהו: בור וקל דעת

סנטיאגו אבסקל, העומד בראשות "ווקס", התייחס לציוץ של בנו של רה"מ שקרא למוסלמים לשחרר אדמות שנכבשו ע"י ספרד: "לפני שאתה מייעץ על פלישה אסלאמית למדינתנו - כדאי שתלמד קצת היסטוריה"

זמן צפייה: 00:49

סנטיאגו אבסקל, יו"ר המפלגה הימנית הקיצונית "וקס" בספרד, תקף אמש (ראשון) את בנו של ראש ממשלת ישראל, יאיר נתניהו – וכינה אותו "בור וחסר דעת". זאת, לאחר שהאחרון כתב בחשבון הטוויטר שלו כי לפני שהמוסלמים מבקשים לשחרר את ה"אדמות כבושות", כדאי להם להתחיל בסאוטה, במלייה ובשטחים ספרדיים אחרים שנכבשו בצפון אפריקה: "ערבים ומוסלמים, אם אתם רוצים לשחרר את האדמות הערביות ה'כבושות', הנה התחלה טובה בשבילכם", כתב נתניהו. נוסף על כך, לציוץ צורפה מפה המציגה את הערים הספרדיות בצפון אפריקה לצד איים אחרים בים אלבוראן הסמוך לאפריקה.

בתגובה לדבריו של יאיר, פנה אליו אבסקל בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי "לפני שמעודדים פלישה מוסלמית אל מולדתנו - חייבים לדעת מעט היסטוריה. ספרד נפלשה על ידי מוסלמים והחלימה אחרי כיבוש של שמונה עשורים". כמו כן, פנה יו"ר המפלגה ליאיר, וכתב: "אתה בור וקל דעת – אתה גורם נזק רציני למטרתך האישית". כמו כן, הזכיר אבסקל את פעילותו של הארגון העצמאי ACOM, המקדם את היחסים בין ספרד וישראל.

יאיר נתניהו
יאיר נתניהו | צילום: רויטרס

גם ארגון ACOM עצמו הגיב למחלוקת, וגינה את דבריהם של נתניהו ושל מגיבים נוספים למקרה ברשת החברתית: "צריך לשים אצבע על ההבדל שבין קולוניה לכיבוש. אנו נדרשים להיות זהירים ביותר כדי שלא נעניק לאויבינו טיעונים אפשריים לתקיפה".