רוסיה: 600 חיילים אוקראיניים נהרגו במתקפה; בקייב מכחישים

משרד ההגנה הרוסי טוען כי המתקפה בעיר קראמטורסק שבמחוז דונייצק הגיעה כפעולם נקם על המתקפה האוקראינית בשבוע שעבר, בה נהרגו לפחות 63 חיילים. בתוך כך, הצבא האוקראיני תקף וגרם לנזק בשני מתקני אנרגיה אשר בשליטה רוסית

הפצצה באוקראינה
הפצצה באוקראינה | צילום: רויטרס

כ-600 חיילים נהרגו היום (ראשון) במתקפה רוסית בעיר קראמטורסק שבמחוז דונייצק, המצוי בחלקו בשליטה רוסית - כך טוענים במשרד ההגנה הרוסי. האוקראינים על פי שעה מכחישים את הדיווח. על פי הרוסים, המתקפה היום מגיעה כנקמה על המתקפה האוקראינית במחוז דונייצק בשבוע שעבר, בו נהרגו כ-400 חיילים על פי האוקראינים - הרוסים אישרו את מותם של 63 חיילים בלבד.

בסרטון שפירסם משרד ההגנה הרוסי אמר הדובר, איגור קונשנקוב: "כתגובה על המתקפה הקרימינלית של ממשל קייב על אנשי הצבא הרוסי במקיבקה בדקה הראשונה של 2023, הצבא הרוסי הפעיל תגובת נקם. במהלך 24 השעות האחרונות, שירותי המודיעין הרוסיים גילו דרך ערוצים עצמאיים את מיקומם של הכוחות האוקראיניים בקראמטורסק. היו סך הכל כ-1,300 אנשי צבא אוקראיניים במקום, מהם 600 אוקראיניים נהרגו במתקפת הטילים".

חיילים אוקראינים על טנק רוסי, עליו השתלטו כשהכוחות הרוסים נסוגו מאזור דונייצק
חיילים אוקראינים על טנק רוסי, עליו השתלטו כשהכוחות הרוסים נסוגו מאזור דונייצק | צילום: רויטרס

מושל מחוז לוהנסק שבמזרח אוקראינה סרגיי חיידאי אמר בריאיון לטלוויזיה שנראו קרבות כבדים במחוז, כאשר הצבא הרוסי שלח לאזור את הלוחמים המנוסים ביותר שלו וציוד לחימה רב. כמו כן, גורמים רוסיים רשמיים אישרו כי שני מתקני אנרגיה בשטח דונייצק אשר נמצא בשליטה רוסית ניזוקו במתקפה אוקראינית על האזור. הרוסים מדווחים על מספר פצועים באזור.

בשבוע שעבר אוקראינה טענה כי 400 חיילים רוסים נהרגו במתקפה על בסיס צבא בעיר מקיבקה שבמחוז דונייצק, באזור שבשליטה רוסית. לפחות 25 טילים נורו על הבסיס הצבאי במקיבקה, כך לפי דיווחים בתקשורת הזרה. המתקפה באה בעקבות גל של מתקפות מהצד הרוסי ביומיים האחרונים באמצעות מל"טים, שכוונו על תשתיות אזרחיות בערי אוקראינה, בין היתר בעיר הבירה קייב.