"מכה קשה לרוסים": אוקראינה מתקדמת בהתקפות בחרקיב ובחרסון

לפי דיווחים מאוקראינה וגורמים במערב, בהם מזכיר המדינה האמריקני לויד אוסטין, צבא אוקראינה קצר הצלחות מסוימות בהתקפות הפתיע בעיר המזרחית חרקיב ובעיר הנמל חרסון, במטרה להשיג שליטה על שטחים שנכבשו על-ידי הרוסים. אוסטין הכריז כי ארה"ב תעניק 675 מיליון דולר נוספים לצבא האוקראיני

כוחות אוקראינים בחרסון
כוחות אוקראינים בחרסון. ארכיון | צילום: רויטרס

אוקראינה השיגה התקדמות היום (שישי) בהתקפות הנגד שלה מול הצבא הרוסי באזורים של חרקיב וחרסון, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. חיילים אוקראינים השיגו שליטה בחזרה על יותר מ-700 קליומטרים מרובעים במחוז חרקיב ובכללם יותר מ-20 כפרים, כך דיווח גנרל בצבא אוקראינה.

"אנחנו רואים הצלחות בחרסון והתקדמות בחרקיב, וזה מאוד מעודד", אמר מזכיר ההגנה של ארה"ב, לויד אוסטין, במסיבת עיתונאים בפראג. אוסטין הגיע לאירופה כדי לשוחח עם נאט"ו על מצב המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, והכריז על תוספת של 675 מיליון דולר מצבא ארה"ב לאוקראינה.

לויד אוסטין מזכיר המדינה האמריקני בפראג
לויד אוסטין מזכיר המדינה האמריקני בפראג | צילום: רויטרס

אוסטין הוסיף ואמר כי ההישגים של אוקראינה הם "מכה קשה לרוסים, שסובלים מפגיעות קשות על פי שירותי מודיעין מערביים". כמו כן, אמר אוסטין שההישגים יהוו עידוד רציני לקייב, שלהוטים להראות לתומכיהם במערב שתמונת המצב יכולה להשתנות לטובתם בעזרת כוחות נוספים ותמיכה כספית.

Whatsapp Image 2022 04 04 At 2
טנק אוקראיני באזור צ'רניהיב | צילום: רויטרס

תקיפת הנגד בחרקיב החלה מוקדם יותר השבוע בהפתעה, כאשר צבא אוקראינה תקף בפתאומיות ולעומק המחוז ואף 50 ק"מ לתוך שטח רוסיה. חרקיב, עיר גדולה במזרח אוקראינה בסמוך לגבול עם רוסיה, עומדת במרכז הלחימה עוד משלביה המוקדמים, שהחלה כזכור ב-24 בפברואר השנה. הכוחות הרוסים אמנם נדחקו לעבר הגבול ולא הצליחו לכבוש אותה, אבל העיר נותרה מופגזת על ידי כוחות הצבא של פוטין במשך חודשים רבים והאוקראינים היו מנועים מלהגיע לאזור.