איים לשרוף תנ"ך בשוודיה, אך הגיע עם מצית וקוראן: "לא אעשה זאת"

אחמד עלוש, פעיל מוסלמי בן 32, שקיבל אישור לשרוף ספר תורה מול שגרירות ישראל בסטוקהולם, הגיע למקום עם מצית וקוראן - ואמר כי לא יבצע את שאיים: "אני מוסלמי, אנחנו לא שורפים ספרים". לדבריו, הוא הגיש את הבקשה במחאה על שריפת קוראן מול מסגד לפני כשבועיים

הפעיל שהתכוון לשרוף ספר תורה
הפעיל שהתכוון לשרוף ספר תורה | צילום: רויטרס

אחרי שבית המשפט בשוודיה אישר לאחמד עלוש, פעיל מוסלמי בן 32, לשרוף ספר תורה מול שגרירות ישראל בסטוקהולם - הוא הגיע היום (שבת) למקום כשבידיו ספר קוראן, ואמר כי לא יצית את ספר התורה. "אני מוסלמי, אנחנו לא שורפים ספרים", הבהיר. עוד אמר הפעיל כי הוא רק מעוניין להפגין מול שגרירות ישראל. עלוש הגיש בקשה להצית את הספר במחאה על שריפת קוראן מול מסגד בסטוקהולם לפני כשבועיים.

אתמול התייחס נשיא המדינה יצחק הרצוג לנושא, ובציוץ בטוויטר כתב: "ליבי נחרד כעת מהכוונה לשרוף את התנ"ך - ספר הספרים הנצחי של העם היהודי". בנוסף, שר החוץ אלי כהן גינה זאת בחריפות ושוחח על כך עם שגריר ישראל בשוודיה: "שריפת ספר תורה היא פשע שנאה, פרובוקציה ופגיעה חמורה בעם היהודי ובמסורת היהודית".בהמשך כתב השר כהן בחשבון הטוויטר שלו: "שריפת ספר תורה היא פשע שנאה, פרובוקציה ופגיעה חמורה בעם היהודי ובמסורת היהודית. משרד החוץ ושגריר ישראל בשוודיה פועלים בכל ערוץ אפשרי למנוע את המעשה הבזוי".

שגריר ישראל בשוודיה, זיו נבו קולמן הגיב לאחר שספר התורה לא הוצת: "אני חש הקלה שהאירוע לא התרחש. אני רוצה להודות לכולם בכל העולם כולל למנהיגים המוסלמים והנוצרים על הודעות התמיכה והגינוי של המעשה. הסכנה שבשריפה וחילול ספרי קודש לצערי עדיין לא נעלמה מהעולם,  אני מקווה שתימצא דרך למנוע ממעשים שכאלה לקרות בעתיד".

שריפת הקוראן בשוודיה
שריפת הקוראן בשוודיה | צילום: רויטרס
Whatsapp Image 2023 07 14 At 1
מפגינים בפקיסטן שורפים את דגל שוודיה במחאה על הצתת הקוראן | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אף הוא לנעשה בשוודיה, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני מגנה בתוקף את החלטת הרשויות בשבדיה לאפשר שריפת ספר תנ״ך מול שגרירות ישראל במדינה. מדינת ישראל רואה בחומרה רבה את ההחלטה המבישה הזאת שפוגעת בקודש הקודשים של העם היהודי. יש לכבד את הספרים המקודשים לכל הדתות".

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט התראיין לערוץ טלוויזיה שוודי, שם התייחס לנושא, וגם כתב בחשבון הטוויטר שלו: "שריפת ספר תורה מבטאת שנאה והסתה, לא חופש ביטוי. כישראלי, כיהודי, כבן אדם, אני קורא לכם: אל תשרפו את התורה".

גינוי חריף נוסף הגיע משר החוץ שהנחה את שגריר ישראל במדינה ואת מטה משרד החוץ לפעול במטרה למנוע את האירוע. "שריפת ספר תורה היא פשע שנאה" כתב כהן. "פרובוקציה ופגיעה חמורה בעם היהודי ובמסורת היהודית. אני קורא לרשויות בשוודיה למנוע את האירוע הבזוי הזה ולא לאפשר שריפה של ספר תורה".