אתגר הטיקטוק המסוכן: נער מארה"ב מת לאחר שאכל חטיף חריף במיוחד

החטיף שמורכב משניים מחמשת הפלפלים החריפים בעולם נמכר ברחבי ארצות הברית לילדים ונוער ללא פיקוח, והטריק השיווקי בו השתמשה החברה ברשת החברתית הביא לכאורה למספר מקרים שהצריכו טיפול רפואי. ולאחר מותו של בן ה-14 במסצ'וסטס החברה הודיעה על הורדתו מהמדפים בכל רחבי ארה"ב

חטיף הצ'יפס של חברת פקאיי, אשר מכירתו הופסקה
חטיף הצ'יפס של חברת פקאיי, אשר מכירתו הופסקה | צילום: טוויטר

סערה מתחוללת בארצות הברית לאחר שהנער האריס ולובואה (14) מצא את מותו בתחילת החודש, אחרי שאכל חטיף טורטייה בעל עוצמת חריפות גבוהה במיוחד במסגרת אתגר ברשת החברתית "טיקטוק", שמאתגר את הצופים בו לאכול את החטיף ואז למדוד כמה זמן יוכלו להחזיק ללא אכילה או שתייה של שום דבר נוסף. לעת עתה ובעקבות מות הנער, הופסקה מכירתו של החטיף בכל רחבי ארצות הברית, כך דווח היום (ראשון) בסוכנות הידיעות AP.

חוקר מקרי המוות המקומי אמר כי יעברו שבועות עד שיהיה ניתן לקבוע את סיבת המוות המדוייקת של הנער, שהיה מחוסר הכרה עוד לפני הגעת כוחות הרפואה אל בית המשפחה במסצ'וסטס, אך הוריו כאמור מאשימים את היצרן במות בנם. החטיף, שמתואר כ"חוויה עוצמתית של חריפות וכאב", לא מומלץ לילדים, מגיע עם יחידה אחת בלבד בתוך הקופסא ועולה כ-10 דולרים, אך למרות זאת ברחבי ארצות הברית אין לנערים וילדים בעיה לרכוש את המוצר השנוי במחלוקת.

רשימת האזהרות בחלקה האחורי של הקופסה
רשימת האזהרות בחלקה האחורי של הקופסה | צילום: מתוך טוויטר

מקרים שונים בארצות הברית בהם בעיקר ילדים אך גם מבוגרים דיווחו על בעיות בריאותיות שהתעוררו לאחר אכילת החטיף והשתתפות באתגר אותו הציבה החברה על מנת לשווק את המוצר שלה שכאמור, נעצרה מכירתו בצורה מוחלטת בשלב זה. מהחברה, שנמצאת בשליטת תאגיד הענק "הרשיז" נמסר: "אנו מצטערים מאוד לשמוע על מותו של האריס ולובואה ופועלים על מנת לעורר מודעות למוצר. למרות זאת, החלטנו בשלב זה על הסרת המוצר מהמדפים".

ילדה בקליפורניה שהביאה את החטיף לבית הספר, הושעתה לאחר ששישה ילדים שבאו במגע עם החטיף נזקקו לטיפול רפואי. אביה סיפר לתקשורת המקומית בכעס כי "הילדה הוציאה את החטיף מהפח אחרי שאמא שלה זרקה אותו. הבעיה זה שלמרות שכתוב על האריזה להרחיק מילדים, עדיין מוכרים את זה לילדים, ואני לא מבין למה".

החטיף כפי שהוא נראה מחוץ לקופסה דמויית ארון הקבורה
החטיף כפי שהוא נראה מחוץ לקופסה דמויית ארון הקבורה | צילום: מתוך טוויטר

החטיף שנקרא "one chip challenge" מורכב משני סוגי פלפלים: "קליפורניה ריפר", המוגדר השני בעולם בחריפותו, "ופלפל נגה וייפר", המוגדר חמישי באותה רשימה והם מה שהופך אותו לחריף ברמה מסוכנת וכאמור, לא מומלץ לילדים.