מתקפה חריגה: רחפנים אוקראיניים פגעו במבנים במוסקבה

שלושה מל"טים אוקראיניים תקפו בעיר הבירה הרוסית, גרמו נזק לבניינים והביאו לפציעתו של אדם אחד. אחד המל"טים נפל בפאתי העיר ושניים אחרים כוונו למתחם משרדים והתפוצצו. ברוסיה מייחסים את התקיפות לקייב, במסגרת המלחמה המתמשכת ביניהן, אך שם טרם לקחו אחריות

זמן צפייה: 00:27

מספר בניינים ניזוקו ואדם אחד נפצע בתקיפה שבוצעה היום (ראשון) באמצעות מל"טים במוסקבה, בירת רוסיה, כך לפי דיווח באתר "הגרדיאן". רוסיה מייחסת את התקיפות לאוקראינה - שטרם לקחה על כך אחריות. "מל"טים אוקראינים תקפו הלילה. חזיתות של שני מגדלי משרדים בעיר ניזוקו קלות", פרסם ראש עיריית מוסקבה, סרגיי סוביאנין, בטלגרם.

לפי דיווח של סוכנות הידיעות הרוסית "טאס", שלושה מל"טים אוקראינים הופלו מעל מוסקבה בשעה מוקדמת בבוקר, כך לפי משרד ההגנה הרוסי, במתקפה שהביאה לסגירתו של שדה התעופה הבינלאומי בעיר למשך כשעה. אחד המל"טים הופל בפאתי העיר, ושניים אחרים הופלו באמצעי לוחמה אלקטרונית ונפלו אל תוך מתחם משרדים - שם נפצע מאבטח.

מתקפת טילים במוסקבה
מתקפת מל''טים במוסקבה | צילום: רויטרס
מתקפת מל''טים במוסקבה
מתקפת מל''טים במוסקבה | צילום: רויטרס

מוסקבה וסביבתה אמנם נמצאות במרחק של יותר מ-500 ק"מ מהגבול האוקראיני ומהסכסוך המתמשך שם, אך הן היוו מטרה למספר התקפות מזל"טים השנה. התקיפה הנוכחית היא האחרונה בסדרה של תקיפות מל"טים מהזמן האחרון - כולל על הקרמלין והערים הרוסיות ליד הגבול עם אוקראינה - שגם אותן מוסקבה ייחסה לקייב - שבדרך כלל מסרבת לקחת אחריות על התקפות על רוסיה. במשרד הביטחון הרוסי כינו זאת "ניסיון פיגוע".

מתקפת מל''טים במוסקבה
מתקפת מל''טים במוסקבה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר החודש, מטח של התקפות מל"טים שיבש לזמן קצר את התנועה האווירית בשדה התעופה, שנמצא בדרום מערב העיר. ההתקפות על מוסקבה הן סדרה של מתקפות נגד המיוחסות לאוקראינה, במטרה להחזיר שטחים שנכבשו על ידי רוסיה מאז החלה המלחמה הנוכחית ביניהן בפברואר 2022.

בצד השני של הגבול, לפחות אזרח אחד נהרג בהתקפת טילים רוסית על העיר סומי בצפון-מזרח אוקראינה אתמול (שבת) בערב, כך לפי המשטרה האוקראינית, שהוסיפה כי חמישה בני אדם נפצעו.