קנדה: 8 נערות הואשמו ברצח של גבר בן 59 בטורונטו

הנערות, בנות 13 עד 16 שהכירו באינטרנט קודם לכן, נפגשו ביום שבת האחרון במרכז העיר ודקרו למוות חסר בית כדי לקחת ממנו את האלכוהול שהיה ברשותו. החוקרים מאמינים כי ייתכן שהנערות נקלעו למריבות אחרות במוצאי שבת, ופנו לציבור לקבלת מידע נוסף

מרכז העיר טורונטו, ארכיון
מרכז העיר טורונטו, ארכיון | צילום: רויטרס

הרשויות בטורונטו, קנדה, דיווחו הבוקר (חמישי) כי שמונה נערות בין הגילים 13 עד 16 הואשמו ברצח של גבר בן 59, אותו דקרו למוות במרכז העיר טורונטו. מהמשטרה המקומית נמסר כי נראה שהנערות הכירו באינטרנט לפני שנפגשו ככל הנראה לראשונה ביום שבת האחרון כדי לבצע את הרצח. הם נעצרו סמוך לזירת הפשע מעט אחרי חצות.

האדם שנרצח, ששמו לא הותר לפרסום, התגורר במקלט לחסרי בית בזמן התקיפה. "יש לו משפחה מאוד תומכת באזור אז לא הייתי קורא לו בהכרח חסר בית, אולי רק לאחרונה בגלל גורל קשה", אמר בלש משטרת טורונטו, טרי בראון, לכתבים.

השוטר בראון אמר כי הנערות תקפו ודקרו את הקורבן במרכז העיר טורונטו, אזור מלא במגדלי דירות ומלונות יוקרתיים, בעקבות מריבה. במשטרה מאמינים שייתכן שהנערות בחרו בו כיוון שהוא נצפה כשהוא נושא אלכוהול.

קבוצה של עוברי אורח הזעיקו את  שירותי החירום לאחר שמצאו את האיש עם פצעי דקירה, סיפר הבלש בראון. האדם הובהל לבית חולים סמוך עם פציעות קשות ומת כעבור זמן קצר. המשטרה מצאה מספר כלי נשק, אך לא פירטה את הסוגים.

מהמשטרה נמסר כי הנערות הן אלו שהתחילו את המריבה עם הקורבן, והתקיפה הייתה ממשוכת ובוצעה על ידי כל שמונת הנערות. "האירוע נמשך כמעט שלוש דקות", אמר הבלש בראון. המשטרה לא כינתה את הנערות כנופיה. ה"אנומליה" של התקיפה הזו, אמר הבלש בראון, היא שהבנות הגיעו כולן מאזורים שונים של העיר ולא נראה שנפגשו באופן אישי לפני התקיפה. לשלוש מהבנות היו היתקלויות קודמות עם המשטרה. "אנחנו לא יודעים איך ולמה הם נפגשו באותו ערב", אמר.

תושבת מקלט סמוך לחסרי בית סיפרה כי הקורבן נדקר בבטנו לאחר שניסה להגן על עצמו כאשר הנערות ניגשו אליו כדי לקחת ממנו את האלכוהול שרכש. "לא ידעתי אם יש להם סכין או משהו. פשוט פחדתי", אמרה האישה והסבירה כיצד התרחקה מהתוקפות וחיפשה מקלט. החוקרים מאמינים כי ייתכן שהנערות נקלעו למריבות אחרות במוצאי שבת ופנו לציבור לקבלת מידע נוסף.