סערה בספרד: "הוציאו את רגל הפרוטזה שלי ממודעה למען שוויון"

משרד השוויון במדינה פרסם מודעה שנועדה להילחם בשנאת האחר ולקבל נשים בכל המידות. אלא שדוגמנית בריטית, שלקחו את תמונתה ללא רשות, גילתה כי במודעה חתכו בעריכה את רגל הפרוטזה שלה. המעצב התנצל

המודעה של משרד השוויון הספרדי

דוגמנית בריטית שתמונתה הופיעה במודעה המעודדת נשים בכל המידות להגיע לחוף הים טוענת כי משרד השוויון של ספרד הוציא מהמודעה את רגל הפרוטזה שלה. לטענתה הדוגמנית, סיאן גרין לורד, היא שמה לב להבדלים בין המודעה המקורית שהיא קיבלה לבין זו שפורסמה לבסוף.

גרין לורד איבדה את רגלה בתאונת דרכים לאחר שנדרסה על ידי מונית בניו יורק בשנת 2013. "אני לא יודע להביע כמה אני כועסת. הם לקחו את התמונה מהאינסטגרם שלי ללא רשות וערכו את הפרוטזה שלי החוצה". מעצב המודעה הספיק כבר להתנצל. "החלטתי לתרום את הכסף שקיבלתי עבור עיצוב המודעה. אני מתנצל על מעשיי", אמר המעצב.

הקמפיין הוא של משרד השוויון הספרדי שנקרא "הקיץ הוא גם שלנו". המודעה מציגה חמש נשים, במידות שונות, בגילאים שונים וממוצא אתני שונה. בין הנשים המוצגות ישנה גם אישה ללא חלק עליון שעברה ניתוח להסרת שדיים. "הקמפיין נועד להתמודד עם תופעת השמנפוביה, שנאה וכל מי שאינו מקבל נשים שנראות אחרות", אמרו במשרד.

דוגמנית בריטית אחרת בשם נעמי ניקולס וויליאמס סיפרה ל"גרדיאן" הבריטי כי גם את תמונתה לקחו ללא רשות. "זה נחמד שראו בי כמודל למודע, אך היה ראוי אם היו מבקשים את רשותי קודם" היא אמרה.