הבחירות בצרפת: אכזבה ללה פן, הצלחה לברית מפלגות השמאל

בניגוד לסקרים, המדגמים בצרפת מנבאים אכזבה גדולה למפלגת הימין הקיצוני של מארין לה פן, שצפויה להגיע רק למקום השלישי בבחירות עם 120 עד 150 מושבים בבית התחתון בפרלמנט הצרפתי. ברית מפלגות השמאל צפויה להיות הסיעה הגדולה ביותר, כשמפלגתו של הנשיא מקרון תסיים ככל הנראה במקום השני. ראש הממשלה אטאל הודיע על התפטרותו

זמן צפייה: 01:18

הפתעה בבחירות בצרפת: מפלגת הימין הקיצוני של מרין לה פן, "האיחוד הלאומי", יצאה מאוכזבת לפי תוצאות המדגמים בבחירות לפרלמנט הצרפתי שנערכו היום (ראשון), כשבניגוד לסקרים הצליחה להשיג רק 120 עד 150 מושבים בבית התחתון בפרלמנט - פחות באופן משמעותי משחזו לה הסקרים.

לעומתה, ברית מפלגות השמאל, "החזית העממית החדשה", בראשות ז'אן-לוק מלנשון צפויה לפי המדגמים להפוך לסיעה הגדולה ביותר בפרלמנט, עם עם 180 עד 215 מושבים. מפלגתו של נשיא צרפת עמנואל מקרון, "ברית מפלגות המרכז", במקום השני עם 150 עד 180 מושבים. לאחר התוצאות המפתיעות, ראש הממשלה גבריאל אטאל הודיע על התפטרותו.

מארין לה פן, בשבוע שעבר
מארין לה פן, בשבוע שעבר | צילום: רויטרס

לפני ארבעה שבועות, עם פרסום תוצאות הבחירות לפרלמנט האירופי, מקרון הסביר כי פיזור האספה הלאומית הוא "הצעד האחראי", מאחר שעליית הימין הקיצוני מהווה "סכנה לצרפת ולאירופה כולה". עם זאת, הימורו של הנשיא צפוי להביא להחלשתו, גם אם התוצאות יהיו טובות יותר מהמצופה כעת בארמון האליזה.

עליית סף המתיחות בצרפת מתרחשת כשלושה שבועות בלבד לפני שהמדינה תארח את המשחקים האולימפיים. החלטתו של מקרון לקיים את הבחירות לפני האולימפיאדה עוררה ביקורת מסוימת, והביאה לכך שהעיסוק התקשורתי בצרפת התחלק בין סדר היום הפוליטי להכנות לקראת אירוע הספורט הגדול בעולם. "בשבילנו האולימפיאדה היא דבר עצום, גדול יותר מהבחירות", אמר בשיחה עם רשת BBC פאולין, תושב העיר דרו.