דיווח: "סוכני מוסד חטפו פלסטיני במלזיה, השלטונות שחררו אותו"

באל-ג'זירה פורסם מפי מקורות עלומים כי השלטונות במלזיה שחררו תושב רצועת עזה שנחטף לכאורה ע"י המוסד הישראלי בקואלה לומפור בסוף ספטמבר - 24 שעות מרגע שנחטף. "המוסד נעזר בפעולת החטיפ בשני סוכנים מלזים שאותם אימן במדינות אירופיות"

ארמון הנשיאות בקואלה לומפור, מלזיה
ארמון הנשיאות בקואלה לומפור, מלזיה | צילום: רויטרס

רשת אל-ג'זירה פרסמה הערב (שני) כי לפי מקורות שאותן לא חשפה, השלטונות במלזיה שחררו פלסטיני, תושב רצועת עזה, שנחטף לכאורה על-ידי המוסד בבירה קואלה לומפור.

עוד נמסר כי האירוע התקיים בסוף חודש ספטמבר, וכי "המוסד נעזר בפעולת החטיפה בשני סוכנים מלזים". אותם מקורות ציינו כי המודיעין במלזיה "הצליח להגיע למקום שבו נמצאו שני החוטפים, עצר אותם ושחרר את העזרתי תוך 24 שעות מרגע שנחטף".

עוד הדגישו המקורות כי "המוסד חקר את העזתי בשיחת וידאו מתל אביב מאחר שנחשד בקשר עם הזרוע הצבאית של חמאס". עוד נאמר כי "המוסד אימן במדינות אירופיות את הסוכנים המלזים המעורבים בחטיפה". לפי דיווחים בתקשורת המלזית, הפלסטיני הובא לחדר בבקתה מרוחקת מכל יישוב כשהוא כבול ופניו מכוסות. החוטפים הזדהו כמלזים.

ארמון הנשיאות בקואלה לאמפור, מלזיה
ארמון הנשיאות בקואלה לאמפור, מלזיה | צילום: רויטרס

"נערכה שיחת וידאו מול הקורבן", נמסר. "על הקו היו שני גברים - ככל הנראה ישראלים – שאמרו לו: 'אתה יודע למה אתה כאן'". במשך 24 השעות הבאות, כך על-פי דיווחים בתקשורת המלזית, נחקר הפלסטיני "תוך שהוא סופג מכות על-ידי המלזים כשתשובותיו לשאלותיהם לא היו לשביעות רצונם". ההוראות, כך נכתב, ניתנו על-ידי ישראלי.

"הישראלים ביקשו לדעת על ניסיונו של החטוף בפיתוח תוכנות מחשב, על הידע של חמאס בפיתוח תוכנה ועל חברים בחמאס". כמעט במקביל, נמסר, פשטו כוחות המשטרה המלזית על החדר בעת שהחקירה נמשכת. "הישראלים, שהיו מעברו השני של הקו של שיחת הווידאו - נראו מבולבלים לרגע ולאחר מכן ניתקו".

ב-2018, נזכיר, נורה למוות פאדי מוחמד אל-בטש בשכונת גומבק שבקואלה לומפור. אל-בטש היה מהנדס וחבר בזרוע הצבאית של חמאס שעסק בייצור ודיוק רקטות ופיתח מל"טים עבור ארגון הטרור.