במהלך צעדת מחאה: ניסיון התנקשות בר"מ פקיסטן לשעבר

אימרן חאן נורה ונפצע ברגלו בזמן שדרש לחזור לחיים הפוליטים, לאחר שאפשרות זו נשללה ממנו בעקבות מכירת מתנות שקיבל מגורמי חוץ רשמיים. החשוד בירי אמר: "הוא הטעה אנשים, רציתי להרוג אותו"

רה"מ פקיסטן לשעבר אימרן חאן
רה"מ פקיסטן לשעבר אימרן חאן | צילום: רויטרס

ראש ממשלת פקיסטן לשעבר, אימרן חאן, נורה היום (חמישי) ונפצע ברגלו במהלך צעדת מחאה שארגן בבירה איסלאמאבד. כך על פי דיווח ברשת "BBC". תומך של חאן מסר כי היה מדובר בניסיון התנקשות, אך המשטרה המקומית טרם אישרה זאת. חברי מפלגתו, PTI, טענו כי עוד ארבעה בני אדם נפגעו מהירי.

על פי הדיווח, ראש הממשלה לשעבר קיים את צעדת המחאה השנייה שלו השנה, במטרה להביא לבחירות בזק במדינה, אחרי שהודח מתפקידו בחודש אפריל השנה. חאן פונה לבית חולים מקומי, ודובר מפלגתו אמר שהוא נפגע ברגלו. משטרת פקיסטן שחררה סרטון ווידאו של אדם אותו היא עצרה, בטענה כי הוא זה שניסה לפגוע בחאן. כשחשוד נשאל מדוע פתח בירי, אמר: "הוא הטעה אנשים. רציתי להרוג אותו, ניסיתי להרוג אותו", כך לפי הדיווח.

בצילומים שתיעדו את האירוע, ניתן לראות את חאן בלב המצעד, כשלפתע נשמע צרור יריות, וניתן היה לראות את חאן מתכופף כשרבים מנסים להגן עליו. בתיעוד אחר נראה שהוא חבוש ברגלו ונכנס לרכב לאחר הירי.

מחאה בפקיסטן
מחאה בפקיסטן | צילום: רויטרס

ראש ממשלת פקיסטן הנוכחי, שהבז שריף, גינה את הירי והורה על חקירה מיידית של האירוע. נשיא המדינה, עארף עלווי, גינה גם הוא את המקרה ותיאר אותו כ-"ניסיון התנקשות מתועב".

בחודש שעבר ועדת הבחירות של הרפובליקה האסלאמית פסלה אפשרות שחאן ימלא תפקיד ציבורי. הוא הואשם בהצהרה כוזבת ביחס למתנות שקיבל מגורמי חוץ רשמיים, ובכך שהכניס רווחים ממכירתן לכאורה, כך דווח. המתנות כללו בין היתר שעוני רולקס ופריטים יקרי ערך נוספים.

פקיסטן ידועה במקרי עבר רבים של אלימות פוליטית. הידוע שבהם הוא מקרה ההתנקשות בראש הממשלה לשעבר, בנזיר בהוטו, שנרצחה במהלך עצרת ציבורית בשנת 2007.