צבא ארה"ב: "לוחמים אמריקנים נשלחו לא-רקה"

קולונל בצבא ארה"ב הודה כי לוחמים של יחידות עילית נשלחו לעיר המפתח שבצפון סוריה כדי לסייע לכוחות המורדים לכבוש אותה מידי דאע"ש

מלחמת האזרחים בסוריה (ארכיון)
מלחמת האזרחים בסוריה (ארכיון) | צילום: רויטרס

המלחמה בדאע"ש נמשכת - ומקבלת תנופה נוספת: לאחר שמוסול, העיר השנייה בגודלה בעירק, נכבשה באופן סופי מידי ארגון הטרור, אמש (רביעי) הודיע גורם רשמי בצבא ארה"ב כי יועצים צבאיים אמריקנים פועלים במחוז א-רקה בסוריה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הקולונל האמריקני ריאן דילן אמר כי אותם "יועצים צבאיים" הם למעשה לוחמים אמריקנים, רובם משתייכים ליחידות מיוחדות בצבא ארה"ב. לדבריו, הם "מייעצים ומסייעים לכוחות הסוריים הדמוקרטיים (כוחות המורדים) במלחמתם בדאע"ש".

הצבא האמריקני הבהיר כי אותם יועצים לא משתתפים באופן פעיל בלחימה בדאע"ש, אך הם מכוונים את התקיפות האוויריות ומוודאים כי המטרות שהותקפו אכן הושמדו. עם זאת, הוסיף דילן כי הלוחמים האמריקנים מעורבים באופן "עמוק יותר" בלחימה בהשוואה ללחימה המוצלחת בדאע"ש במוסול.

כיבוש מוסול מידי דאע''ש
כיבוש מוסול מידי דאע''ש | צילום: רויטרס

"הם חשופים הרבה יותר למגע עם האויב בהשוואה לעירק", ציין דילן, שטען כי הלחימה בא-רקה קשה יותר בשל השימוש המוצלח של דאע"ש ברחפנים עמוסים חומרי נפץ.

הלחימה בסוריה לשחרור א-רקה החלה בנובמבר האחרון ולפני כחודש נכנסו לעיר כוחות המורדים בניסיון נוסף להביא לשחרורה של עיר המפתח החשובה בצפון המדינה.

צבא ארה"ב שומר בסוד את כמות הלוחמים שנשלחו לסוריה במרוצת השנים, אבל הודה בעבר כי למעלה מ-500 לוחמים של יחידות מיוחדות נשלחו לסייע לכוחות המורדים, בנוסף לחטיבות הארטילריה שנפרסו מרחוק ואמורות לספק הגנה, הן למורדים והן ליועצים האמריקניים המלווים אותם בלחימה.