צבא סוריה: "ארה"ב הפכה לשותפתה של דאע"ש"

לאחר המתקפה חסרת התקדים של ארה"ב על בסיס חיל האוויר הסורי בחומס, בסוריה תוקפים את ארה"ב, אך מנסים להנמיך להבות. "המתקפה הייתה מצומצמת וצפויה"

שיגור הטיל מהמשחתה האמריקנית. שיגור טילים אל עבר הבסיס בחומס. התקיפה האמריקנית בסוריה
שיגור הטיל מהמשחתה האמריקנית. שיגור טילים אל עבר הבסיס בחומס. התקיפה האמריקנית בסוריה | צילום: רויטרס

לאחר התקיפה האמריקנית בבסיס חיל האוויר הסורי בחומס שממנו יצאו המטוסים שביצעו את הטבח הכימי באידיליב, צבא סוריה מנסה להנמיך את הלהבות. "המתקפה הופכת את ארה"ב לשותפה של דאע"ש", נמסר בהודעה רשמית של צבא סוריה על ההפצצה שבה נהרגו שישה חיילים. "התקיפה האמריקנית מחבלת במלחמתו של צבא סוריה. תגובתנו לתקיפה האמריקנית תהיה הגברת נחישותנו בהגנה על העם הסורי ובמיגור הטרור".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

[brightcove_iframe video_id='tkifa_vtr2_n20170407_v1' autoplay='0' credit='המתקפה האמריקנית' desc='' kid='' duration='1929'']

"התקיפה הייתה מצומצמת וצפויה", אמר שר ההסברה הסורי."אנו פוסלים את האפשרות של הסלמה צבאית. ארה"ב השתמשה בהצגה של הנשק הכימי כדי ליצור את הנסיבות המתאימות מבחינתה לביצוע התוקפנות הזאת. המתקפה האמריקנית לא תפסיק את המשך מלחמתו בטרור של צבא סוריה".

פוטין ואסד. ארכיון
פוטין ואסד. ארכיון | צילום: הטלוויזיה הרוסית

בינתיים, מהמרכז הסורי לזכויות אדם נמסר כי "התקיפות האמריקניות השמידו את נמל התעופה 'שועיראת', שבו הוחזק גם המטוס מדגם 'סוחוי' שביצע את הטבח הכימי -הושמד באופן כמעט מוחלט. עשרות מחיילי צבא סוריה וחמושים הנאמנים לו נפצעו".

על פי דיווחים בתקשורת הערבית, רוב החיילים והמטוסים פונו מהבסיס טרם התקיפה על בסיס מידע שקיבלו. לאורך כל הלילה הופיעו בכלי התקשורת הסורים דיווחים על פינוי העמדות על ידי הצבא, מחשש לתגובה צבאית אמריקאית. אולם, לדיווחים הללו לא ניתן אישור רשמי עד כה.

שיגור טילים אל עביר הבסיס בחומס
שיגור טילים אל עביר הבסיס בחומס | צילום: רויטרס

למרות הטון המרוכך של שר ההסברה הסורי בעקבות התקיפה, מושל חומס, העיר בה הופצץ הבסיס, תקף בחריפות את ארה"ב. "המתקפה האמריקנית משרתת את מטרותיהם של קבוצות טרור", אמר בריאיון לטלוויזיה הסורית. "המדיניות הסורית לא תשתנה. התקיפה הזו לא הייתה הראשונה ואני מאמין שגם לא האחרונה.