המפרץ הפרסי: ספינת קרב אירנית התקרבה למשחתת אמריקנית

רשת "פוקס" האמריקנית מדווחת כי ספינת קרב של משמרות המהפכה נעה במהירות והתקרבה למרחק של פחות מקילומטר לעבר כלי השיט של חיל הים האמריקני

משחתת ספינה תקיפת ארה"ב בסוריה
משחתת ספינה תקיפת ארה"ב בסוריה | צילום: רויטרס

ספינת קרב של משמרות המהפכה התקרבה "במהירות גבוהה" ובצורה מסוכנת לעבר משחתת של חיל הים האמריקני במפרץ הפרסי, כך דיווחה לפנות בוקר (רביעי) רשת "פוקס" האמריקנית. כתוצאה מההתקרבות המאיימת, כלי השיט האמריקני נאלץ לסטות ממסלולו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

משחתת אמריקנית
משחתת אמריקנית | צילום: רויטרס

שני גורמים רשמיים אמריקנים סיפרו לפוקס כי הספינה האירנית התקרבה למרחק של כקילומטר מספינת טילי השיוט "USS Mahan", כשעמדות הירי על סיפונה מאוישות. הגורמים סיפרו שהמשחתת נאלצה לסטות ממסלולה, השמיעה אות חירום, ירתה זיקוקים ואיישה גם היא את עמדות הירי.

"התקרבות במהירות גבוהה באופן כזה כשעמדות הירי מאוישות, חרף אזהרות ברורות מהמשחתת היא כמובן פרובוקציה", תיאר בכיר אמריקני את התקרית במפרץ הפרסי.

ספינת קרב של משמרות המהפכה
ספינת קרב של משמרות המהפכה | צילום: רויטרס

האירוע החריג אינו התקרית המתוחה הראשונה במפרץ הפרסי. בחודש ינואר האחרון, אותה המשחתת - ה-"USS Mahan" – ביצעה יריות אזהרה לעבר ארבעה כלי שיט אירניים ליד מיצרי הורמוז. בתקרית, המשחתת האמריקנית ניסתה להורות לסירות לעצור באמצעות תשדורת רדיו, אך אלו לא הגיבו – ובכך אילצו את כלי האמריקני לירות שלוש יריות אזהרה.

על פי צבא ארצות הברית, אירן הטרידה ספינות קרב אמריקניות בלפחות 35 תקריות "לא מקצועיות" במהלך 2016, זינוק של כמעט 50% מהשנה שקדמה לה.