שמחה בקייב: ישראל העפילה לגמר האירוויזיון

הנציג הישראלי לתחרות אימרי זיו, שביצע את שירו "I Feel Alive" בחצי הגמר השני של האירוויזיון, הבטיח את מקומו בשלב הגמר שייערך במוצאי שבת

ישראל בגמר האירוויזיון: שמחה גדולה הלילה (שישי) בקרב המשלחת הישראלית בקייב, בירת אוקראינה, לאחר שהוכרז כי השיר הישראלי לתחרות, "I Feel Alivee" בביצוע אימרי זיו, העפיל לשלב הגמר שייערך במוצאי שבת. עם הכרזת השם "ישראל", נשמעו צהלות שמחה באולם ובחדר ההמתנה של המשלחות. ישראל, שהייתה המדינה האחרונה להופיע הערב, העפילה לשלב הגמר יחד עם תשע מדינות נוספות שהתחרו בשלב חצי הגמר השני של התחרות: בולגריה, בלרוס, קרואטיה, הונגריה, דנמרק, רומניה, נורבגיה, הולנד ואוסטריה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

במוצאי שבת, תהיה זו ישראל שתפתח את הערב, כאשר השיר של זיו נקבע כשיר מספר 1 בתחרות. זו הפעם השלישית ברציפות שישראל עולה לשלב הגמר של האירוויזיון - שלוש פעמים בהם הנציג שנבחר בתכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון" צלח את המשוכה הראשונה ועלה לשלב המכריע: ב-2015 היה זה נדב גדג' שהגיע למקום ה-9 עם "Golden Boy", בשנה שעברה חובי סטאר עלה לגמר ודורג במקום ה-14 עם "Made of Stars" והשנה, כאמור, גם אימרי זיו ינסה להשיג מקום טוב בטבלת הניקוד הסופית.

חגיגה בבירת אוקראינה (Andres Putting)
חגיגה בבירת אוקראינה (Andres Putting)

בגמר בשבת יתמודדו 26 מדינות: 10 מדינות שעלו לגמר מחצי הגמר הראשון שנערך ביום שלישי האחרון (בלגיה, מולדובה, אוסטרליה, שוודיה, פורטוגל, יוון, קפריסין, אזרבייג'אן, פולין וארמניה), 10 המדינות שהעפילו מחצי הגמר הערב - ובהן גם ישראל, 5 המדינות שמתחרות אוטומטית בגמר מדי שנה - בריטניה, ספרד, צרפת, גרמניה ואיטליה והמדינה המארחת - אוקראינה.