טסים דרך ירדן או טורקיה? זה מה שאסור לכם להעלות למטוס

בריטניה מצטרפת לארצות הברית ומחילה סדרת הגבלות על מכשירים אלקטרוניים שניתן להעלות לטיסות ממדינות מוסלמיות - במטרה למנוע מתקפת טרור

זמן צפייה: 01:10

בריטניה מצטרפת להגבלות הדרמטיות שהחילה ארצות הברית על טיסות משדות תעופה במדיניות מוסלמיות במזרח התיכון ובאפריקה. במסגרת ההגבלות, תיאסר החל ממחר (חמישי) נשיאת מכשירים אלקטרוניים מסוגים שונים למטוס בדרכו לבריטניה או לארה"ב. המכשירים כוללים: מחשבים ניידים (לפטופים), טאבלטים בגודל של אייפאד מיני, אייפאד פרו, קינדל, קונסולות משחקים של נינטנדו ונגני DVD ניידים. טלפונים ניידים בגודל רגיל כמו אייפון 7 ניתן להעלות למטוס. המדינות שבטיסות מהן יחולו ההגבלות הן טורקיה, מצרים, טוניסיה, לבנון, ירדן וערב הסעודית (קטאר).

על פי דיווחים, הסיבה לגזירה החדשה הזו היא תוכנית של דאע"ש, אל קאעידה, וארגוני טרור אחרים להבריח מכשירים אלקטרוניים ממולכדים למטוסים, מאחר ופיתחו פצצות מיוחדות אותן ניתן להטמין באותם מכשירים. הפצצות הללו גדולות מספיק כדי ליצור חור בצד המטוס. בפברואר של שנה שעברה פצצה שהוסתרה בתוך מחשב נייד אכן יצרה חור בצידו של כלי טיס בסומליה.

הצעד הזה הוא הדרמטי ביותר שננקט מאז האיסור להעלות נוזלים למטוס מ-2006, והאיסורים כבר מעוררים מחלוקת בבריטניה, וצפויים לגרום למהומה בשדות תעופה כשנוסעים יתקשו להתרגל לכללים החדשים.

כמה הייתם משלמים? למכירה ב-eBay "אוויר שאדל נשמה"

שי ושרון כל הפרקים