המתנדב להגן על הפלנטה: ילד בן 9

סוכנות החלל האמריקני פרסמה השבוע כי היא מחפשת להעסיק "קצין הגנה כוכבי". אחד המועמדים היה תלמיד בית ספר יסודי מני ג'רזי, שציין את הסרטים הרבים בהם צפה

יגנו מפלישה חייזרית? (אילוסטרציה) (חדשות 2)

בנאס"א פרסמו השבוע קריאה להגשת מועמדות ל"קצין הגנה כוכבי" - מעין "שומר הגלקסיה", שאמור להגן מפני פלישת חיידקים חיזרים. היום (שבת) התברר כי מבין מגישי המועמדות הרבים, יש גם ילד בן 9 - תלמיד כיתה ד' מניו ג'רזי בשם ג'ק דייויס. "אני אמנם בן תשע, אבל אני חושב שאני מתאים לתפקיד", כתב במכתב ששלח.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

לאחר מכן פירט, במכתב שהוגש בכתב יד, את ה"ניסיון" שלו בתחום ההגנה הבין-כוכבית: "ראיתי כמעט את כל סרטי החלל והחייזרים שאני יכול לראות". בהמשך המכתב אמר הוא מקווה לצפות בקרוב בסרט "גברים בשחור", וציין כי יש לו יכולות מוטריות גבוהות וכי הוא "לומד ומיישם מהר". ההוכחה? "אני מעולה במשחקי וידאו, אני צעיר - ולכן אני יכול ללמוד לחשוב כמו חייזר".

בנאס"א לא נותרו אדישים ושלחו לו מכתב תגובה: ד"ר ג'יימס גרין מהסוכנות השיב לו - "זה מעולה שאתה 'שומר הגלקסיה' ומעוניין להיות קצין הגנה כוכבי. זה תפקיד מאוד מגניב וחשוב - להגן על כדור הארץ ממיקרובים קטנים כשאנחונ מביאים דוגמיות מהירב, מאסטרואידים וממאדים. אנחנו תמיד מחפשים מדענים צעירים ומבריקים שיעזרו לנו, אז אני מקווה שתלמד טוב ותצליח בבית הספר, ואנחנו מקווים לראות אותך כאן ביום מן הימים". ג'ק הצעיר אפילו קיבל שיחת טלפון מג'ונתן ראל, מנהל המחקר הפלנטרי, ששיבח אותו על היוזמה.

קטע מהמכתב ששלח הילד בן ה-9 (NASA)
קטע מהמכתב ששלח הילד בן ה-9 (NASA)

על פי המודעה החריגה שפורסמה השבוע,  הגדרת התפקיד הרשמית היא "קצין הגנה כוכבי". מטרות התפקיד פשוטות וכוללות הגנה מפני זיהום חייזרי על פני כדור הארץ, ומניעת זיהומים בכוכבי לכת חדשים אליהם האדם יגיע. המשכורת בהתאם - שש ספרות בדולרים לשנה.

שני אנשים בלבד ברחבי העולם מועסקים בתפקיד האקזוטי, אחד באירופה וקצינה נוספת מטעם נאס"א, שכעת עוברת לתפקיד חדש. במסגרת דרישות התפקיד, הקצין נדרש לסייע במניעת זיהומים שמקורם בכדור הארץ בכוכבי לכת וירחים שנחקרים על ידי סוכנויות החלל השונות, ולסייע, טכנולוגית ומחקרית במניעת זיהומים דומים מדוגמיות שיחזרו בעתיד ממקומות כמו מאדים והירח אירופה.

בסוכנות החלל האמריקנית פרסמו שהאדם שיימצא מתאים לתפקיד הנחשק יזכה למשכורת מספקת ביותר - כ-187 אלף דולר, לא כולל בונוסים - לשנה. חשוב לציין שכדי להציג מועמדות לתפקיד עליכם להיות אזרחים אמריקנים, עם תואר מתקדם בפיסיקה, הנדסה או מתמטיקה. כמובן שבנוסף לכך נדרש ניסיון של שנה כעובד מדינה ויכולות בדיפלומטיה.